گزارش‌های عملکرد شرکت‌های آمریکا، آسیا را نوسانی کرد

بازارهای آسیایی معاملات روز جمعه را با روند کاهشی آغاز کردند در حالی که گزارش‌های عملکرد شرکت‌ها در آمریکا نشان از روند متفاوت عملکرد این شرکت‌ها در بازار آمریکا بوده است.

به گزارش ایمنا، در حالی که بانک مرکزی اروپا نسبت به اقدام فوری در خصوص اجرای سیاست‌های محرکی، سرمایه‌گذاران را ناامید کرد،  شاخص‌های آسیایی نیز روند منفی را به ثبت رساندند.

در این بازار، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افت ۰.۵ درصدی همراه شد در حالی که نیکی ژاپن نیز ۰.۵ درصد منفی شد. در این بین، شاخص شانگهای چین با افت ۰.۱ درصدی همراه شد. در بازارهای اروپایی، شاخص آتس یورواستاکس با رشد ۰.۳ درصدی همراه شد و داکس آلمان نیز با افزایش ۰.۱ درصدی معاملات آتی خود همراه شد در حالی که شاخص آتی فوتسی لندن با کاهش ۰.۱ درصدی معاملات را ادامه داد.

شاخص های وال استریت نسبت به معاملات روز پنچشنبه روند کاهشی را تجربه کردند و شاخص اس اند پی با افت ۰.۳ درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام شرکت تولیدخودروی فورد گزارش عملکرد ناامید کننده ای را منتشر کرد. اما بسیاری از شرکت ها با انتشار گزارش عملکرد مثبت ، موجب رشد قیمت سهام خود در بازار آمریکا شدند. بر این اساس، شرکت آلفابت با رشد ۷.۹ درصدی قیمت سهام همراه شد، شرکت اینتل با رشد ۵.۱ درصدی قیمت سهام رو به رو شد، شرکت استارباکس ۶.۶ درصد مثبت شد، قیمت سهام آمازون ۱.۶ درصد رشد کرد .

هیتوشی آسائوکا، تحلیلگر ارشد شرکت مدیریت دارایی وان در این خصوص اظهار داشت: گزارش‌های عملکرد در بازار آمریکا متناقض بوده است، بسیاری از شرکت‌ها گزارش‌های امیدوارکننده‌ای منتشر کردند عده‌ای دیگر گزارش‌های منفی را از خود بر جای گذاشتند و برخی دیگر نیز روند متعادل داشتند.

منبع: سنا

کد خبر 383719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.