ایران ۹ خدمه کشتی الریاح را آزاد کرد

مقامات هندی روز جمعه آزادی ۹ تن از ۱۲ خدمه کشتی الریاح که در اوایل جولای (تیرماه) توسط ایران توقیف شده بود را تأیید کردند.

به گزارش ایمنا، روزنامه ایندیا تودی با انتشار خبر آزادی ۹ تن از ۱۲ خدمه کشتی الریاح نوشت: با این حال ۲۱ تبعه هند از جمله سه تن از خدمه کشتی الریاح و ۱۸ تن از خدمه کشتی استینا ایمپرو انگلیس همچنان در بازداشت ایران قرار دارند.

سفارت هند در ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که خدمه هندی کشتی انگلیسی ایمپرو دسترسی کنسولی پیدا کرده اند.

به جز کشتی های توقیف شده توسط ایران، ۲۴ تن از اعضای خدمه کشتی گریس ۱ که به دست انگلیس در تنگه جبل الطارق توقیف شده، همچنان در بازداشت به سر می برند.

سخنگوی وزارت خارجه هند روز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات این کشور توانسته اند با ۲۴ خدمه کشتی گریس ۱ دیدار و گفت وگو کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه هند، تیم سه نفره این کشور در این دیدار به کلیه خدمه هندی اطمینان داده اند که دولت دهلی نو اقدامات لازم برای آزادی سریع آنان را انجام خواهد داد.

کشتی نفتکش گریس ۱ ایران در چهارم جولای (۱۳ تیرماه) بدست پلیس جبل الطارق و نیروی دریایی انگلیس توقیف شده است.

"وی مورالیداران" مشاور وزیر امور خارجه هند گفت: تیمی از کمیسیون عالی این کشور دیروز (چهارشنبه) از طریق لندن مجوز دیدار با خدمه هندی را دریافت کرد و از آخرین وضعیت آنان مطلع شد.

«راویش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند نیز گفت: دهلی امیدوار است علاوه بر دسترسی کنسولی ما، هرچه زودتر بتوانیم خدمه خود در کشتی گریس ۱ را آزاد کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو را به دلیل عدم رعایت قوانین بین المللی دریایی و همچنین برخورد با یک قایق ماهیگیری ایرانی توقیف کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 383700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.