معمای مالکان ۶۰۰ هزار خانه خالی در تهران/ منع بکارگیری بازنشستگان موجب اشتغال جوانان شد

نایب رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشخص نشدن مالکان ۶۰۰ هزار خانه خالی در تهران، گفت: پای طرح مالیات بر عایدی مسکن می مانم حتی اگر به واسطه آن نتوانم به کار ادامه دهم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا سعیدی ظهر امروز پنجشنبه - سوم مردادماه- در آیین اختتامیه همایش سه روزه "سازمان‌های مردم نهاد جوانان و گام دوم انقلاب" اظهار کرد: از جوانان می‌خواهم از من و مسئولان جوان بیش از پیش حمایت کنند زیرا قانون منع به کارگیری بازنشستگان باعث اشتغال بسیاری از جوانان شده است.

وی افزود: بسیاری از نمایندگانی که به طرح "منع به کار گیری بازنشستگان" رای مثبت دادند خود بازنشسته بودند و با این رای منفعت آینده خود را فدای جوانان کردند و این ایثار آن‌ها را نشان می‌دهد.

نایب رئیس فراکسیون جوانان مجلس ادامه داد: باید جوانان قدر این میدان دادن و ایثار و اخلاق‌مداری مسئولان را بدانند و با حفظ حرمت ریش‌سفیدان کار کنند زیرا هیچ کدام از بازنشستگان در اصلاح قانون منع به کار گیری بازنشستگان اعتراضی نکردند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره بهطرح مالیات بر عایدی مسکن اضافه کرد: طرح مالیات بر عایدی مسکن در ۱۷۰ کشور انجام می‌شود و ما نیز سعی داریم آن را اجرایی کنیم تا جوانانی که خانه ندارند، خانه‌دار شوند در این راستا من در مجلس خواستار مشخص شدن مالکان ۶۰۰ هزار خانه خالی تهران شدم اما پاسخی نشنیدم.

سعیدی با اشاره به ارائه طرح مالیات بر عایدی مسکن در کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: امیدوارم دولت لایحه ای برای اجرای این طرح ارائه دهد؛ پای این طرح می‌مانم حتی اگر به واسطه آن نتوانم به کار ادامه دهم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد مطلوب نسبت به جوانان کشور، تصریح کرد: رهبری و دولت رویکرد مثبتی به جوانان دارند و انتظار داریم همه مسئولان ولو به عنوان مشاوران جوان از این قشر استفاده کنند.

سعیدی افزود: جوانان باید به خود باور داشته باشند زیرا همین قشر می‌تواند مشکل را حل کند اما در این راه باید جوانان هوای هم را داشته باشند و اگر جایی مسئول جوانی است از آن حمایت شود تا به موفقیت برسد زیرا آینده کشور در دست همین جوانان است.

وی با اشاره به طرح جدید کمیسیون جوانان اظهار کرد: طرح جدیدی را در مجلس مطرح کردیم که ۲۷صدم درصد از ۹ درصد مالیات کالاها به ورزش و جوانان داده شود و یک پنجم از این مقدار برای اشتغال و ازدواج تخصیص داده شود و این نوید را می‌دهم که این طرح یک قانون ملی خواهد شد.

کد خبر 383681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.