همایش ملی شوراهای دانش‌آموزی کشور در اصفهان پایان یافت

آئین اختتامیه همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان ها امروز -پنجشنبه ۳ مرداد ماه- راس ساعت ۱۰ در محل اردوگاه کشوری شهید بهشتی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین اختتامیه همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان ها امروز -پنجشنبه ۳مرداد ماه- در محل سالن شهید آوینی اردوگاه کشوری شهید بهشتی استان اصفهان با حضور مسئولین وزارت آموزش، مدیر کل های ادارات آموزش و پروش استان های همجوار اصفهان و مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در این آئین با ابراز خوشحالی بابت بودن روحیه پرسشگری در بین دانش آموزان حاضر در همایش، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم بین بین ارگان‌ها در برگزاری این همایش شایسته بهترین سپاس‌ها بود.

مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت شورای دانش آموزی گفت: از سال آینده انتخابات شوراها را به صورت الکترونیک برگزار خواهیم کرد. مسیر شوراهای دانش آموزی ترسیمی در بیانیه گام دوم انقلاب است. انتظار داریم از معاونان پرورشی استان‌ها که حوزه شورای دانش آموزی فعال‌تر از قبل کار خود را ادامه دهد.

مسیر توسعه از آموزش و پرورش می‌گذرد

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این آئین با بیان اینکه عصر جدید، عصر سخنرانی یک طرفه نیست، اظهار کرد: طی سه روز گذشته در همایش، کارگاهای حقوق شهروندی، فضای مجازی، کرسی های آزاد اندیشی و امداد و نجات برگزار شده است. تبدیل آموزش به  یک جریان هدفمند زنده توسط وزارت آموزش و پرورش فعالیتی پویاست که هیچ وزارتخانه دیگری از پس این کار بر نمی آید.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان، ادامه داد: مسیر توسعه از آموزش و خصوصا از آموزش و پروش می گذرد. خشت توسعه توسط دانش آموزان و با آب و خاک این جامعه زده می‌شود. دانش آموزان در کنار شایستگی های اجتماعی باید ارزش های اخلاقی را تقویت کنند تا الگویی برای مابقی دانش آموزان باشند.

گفتنی است در این آئین برنامه‌های متنوعی همچون برنامه حافظان قرآن و منتخبین کارگاه‌ها و اجرای سرودهای دانش‌آموزی وجود داشت و با قرائت بیانیه، اهدا تندیس استان ها و اعلام نتایج پایانی این همایش به کار خود پایان داد.

کد خبر 383647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.