موسیقی یک زبان است/ اجرای "وصال" در خورشید

بی شک موسیقی یکی از اصلی ترین نماینده های فرهنگ، تمدن، احساسات و تفکرات یک ملت یا گروه است. توجه بسیار به موسیقی در چند دهه اخیر در کشور و جهان به وضوح اهمیت این هنر را بر زندگی، روان و شخصیت انسان ها نشان می دهد.

برای ایجاد احساس آزادی، جلوگیری از خمودگی، دوری از مسایل دنیوی یا مواجه شدن با امور تکراری، موسیقی راحت‌ترین راه برای رسیدن به آرامش و حال خوب است. خلق و خوی بهتر در نتیجه موسیقی، می تواند بر کیفیت تعامل  افراد با دیگران نیز تأثیر بگذارد. 

به همین منظور گروه وصال با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان پنجشنبه ۳ مرداد ماه از ساعت ۲۰:۴۵ در هنرسرای خورشید به اجرای قطعات اصیل موسیقی می پردازد.

کیمیا بابا هادی عشر، سرپرست اجرایی گروه وصال در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گروه وصال با همکاری هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با ۱۳ نفر نوازنده و یک نفر خواننده با اجرای ۷ تا ۱۰ قطعه روز پنحشنبه سوم مردادماه به مدت یک ساعت و نیم در هنرسرای خورشید به روی صحنه می رود.

وی با بیان اینکه موسیقی یک زبان است، افزود: موسیقی تمام احساسات را بیان می‌کند احساسات نوازنده ها در موسیقی های بی کلام با حالت موسیقیشان به مخاطب ارائه می‌شود و مردم با آن جان می‌گیرند.

وی معتقد است: وقتی موسیقی به مردم یاد داده نمی‌شود آن‌ها نمی توانند موسیقی درست را از نادرست تشخیص دهند.

سرپرست اجرایی گروه وصال با بیان اینکه جوانان در موسیقی سردرگم هستند، گفت: آن‌ها نمی‌توانند موسیقی سنتی گوش بدهند و حتی نمی دانند واقعیت موسیقی کلاسیک غرب چیست برای همین علاقه به موسیقی های سخیف دارند.

بابا هادی عشر با بیان اینکه مخاطبان موسیقی اصیل سنتی کم است، اظهار کرد: بچه ها هم عادت به گوش دادن موسیقی بد دارند و گوش هایشان تربیت نشده است در صورتیکه باید روی این نسل سرمایه گذاری شود.

کد خبر 383584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.