شاخص اشتغال اصفهان ۰.۱ بیشتر از میانگین کشوری شد/ اجازه فعالیت به صنایع آب‌بر نمی‌دهیم

استاندار اصفهان گفت: شاخص اشتغال استان اصفهان که در دی ماه سال گذشته ۲.۷ درصد کمتر از میانگین کشوری بود، بر اساس آماری که اخیرا مرکز ملی آمار منتشر کرده‌است، ۰.۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری شده‌ و بی شک این مهم با صبر تولیدکنندگان میسر شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی امروز چهارشنبه – دوم مردادماه – در نشستی با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی شهرک صنعتی بزرگ اصفهان با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها نتوانسته‌اند همراه و همکار تولید کنندگان باشند اظهار کرد: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان از پول استان اصفهان توسط بانک‌های خصوصی در سایر استان‌ها سرمایه گذاری شد در حالی‌که صنعتگران نیازمند این پول برای رونق تولید هستند.

 وی با بیان اینکه همه فعالیت‌هایی که در استانداری انجام می‌شود در راستای رفع موانع تولید است، در همین راستا بسته‌های حمایتی تهیه شده است، افزود: بسته حمایتی مالیاتی و تامین اجتماعی در شورای گفت‌و گو به تصویب رسیده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده‌است، همچنین بسته حمایتی کار و رفاه اجتماعی نیز هفته آینده در این شورا تهیه می‌شود.

رضایی اضافه کرد: خوشبختانه شاخص اشتغال استان اصفهان که در دی ماه سال گذشته ۲.۷ درصد کمتر از میانگین کشوری بود، بر اساس آماری که اخیرا مرکز ملی آمار منتشر کرده‌است، ۰.۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری شده‌است که با صبر تولید کنندگان میسر شده‌است.

استاندار اصفهان گفت: مشکلات این شهرک صنعتی به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شود که ۹۰ درصد آن، مشکلات بانکی است و بیشتر صنعتگران از نبود اعتبارات گله‌مند بودند که پیگیری‌های لازم برای حل آن را انجام می‌دهیم.

وی افزود: همچنین بخش عمده ای از مسائل شهرک صنعتی بزرگ اصفهان مشکلات محیط زیستی است، اگر محیط زیست پافشاری‌هایی دارد فقط برای حفظ سلامت مردم است.

رضایی اضافه کرد: هدف اصلی تولید و اقتصاد، رفاه و سلامت مردم است بنابراین نباید در فرآیند رونق بخشی به تولید، سلامت مردم را به خطر اندازیم حتی تولیدکنندگان نیز باید حساسیتشان را بر این مسئله بیشتر کنند.

اجازه فعالیت به صنایع آب‌بر نمی‌دهیم

استاندار اصفهان گفت: در استان اصفهان به صنایع آب‌بر اجازه فعالیت نمی‌دهیم زیرا در استان آب نداریم، همچنین صنایع آلاینده نیز اجازه فعالیت ندارند، زیرا سلامت و زندگی مردم ارزش بیشتری دارد.هوای پاک حق مسلم مردم اصفهان است و ما اجازه نمی‌دهیم صنایع آلاینده، بر آلودگی هوا بیفزایند.

رضایی افزود: اگر تولید کنندگان بخواهند در جهت رفع مشکلاتشان قدم بر دارند هر کمکی از دستمان ساخته باشد انجام می‌دهیم، اما اگر شرکتی مصر باشد، ماده‌ای را تولید کند که در ازای تولید آن جان و سلامت مردم به خطر بیفتد اجازه اینکار را نمی‌دهیم.

وی عنوان کرد: هر هفته در روزهای یکشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ بدون وقت قبلی اماده شنیدن مشکلات صنعتگران هستیم و مدیران دستگاه‌های اجزایی نیز در این روز با ما همکاری لازم را دارند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

استاندار اصفهان گفت: فعالان عرصه تولید و صنعت باید چند نکته را مورد نظر قرار دهند که یکی از مهم‌ترین آنها قرار گرفتن در شرایط جنگ اقتصادی است. در این شرایط دو مسئله اهمیت ویژه دارد، اول اینکه ضوابط قوانین و مقررات باید مختص زمان جنگ باشد که متاسفانه اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: اینکه سران سه قوه جلساتی را برای تسریع در جهت رفع موانع تولید تشکیل می‌دهند و مصوباتی را برای تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌کنند نشانه توجه ویژه مسئولان ارشد کشور به این موضوع است.

بانک‌ها هنوز قوانین زمان جنگ اقتصادی را عملیاتی نکرده‌اند

استاندار اصفهان با بیان اینکه بانک‌ها هنوز قوانین زمان جنگ اقتصادی را عملیاتی نکرده اند، گفت: باید خود را با شرایط جنگ وفق دهیم، در همین پیوند از رییس کل بانک مرکزی خواهش کردم تمام شرایط بانکی را برای رونق تولید، تسهیل کنند.

رضایی افزود: هدف از دعوت رییس کل بانک مرکزی، شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات صنعتگران اصفهان بود که میسر شد.

دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد

وی اضافه کرد: در زمان جنگ دست بانک‌ها باز نیست که بتوانند هر چقدر ارز خواستیم در اختیار ما بگذارند، یادمان باشد دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد، تصمیم بر این است که ارز تک نرخی شود و ما باید خودمان را با این شرایط وفق دهیم.

استتاندار اصفهان تاکید کرد: اگر می‌خواهید از تسهیلات بانکی استفاده کنید امسال این کار را بکنید زیرا بهتر از این است که صبر کنید سود آن کاهش یابد تا سال آینده از آن استفاده کنید.

رضایی با بیان اینکه از صنعتگران می‌خواهم همت کنند و تولید را رونق بخشند، گفت: باور کنید سایر استان‌ها وضعیتی بهتر از اصفهان ندارند و سخت‌گیری مسئولان همواره وجود دارد، نمی‌گوییم مشکلی وجود ندارد اما باید مشکلات را بر مبنای ضوابط حل و فصل کنیم.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری از طرح های صنعتی آمایش محیط زیست در نظر گرفته نمی شود ما وظیفه داریم برای حل این موارد حساسیت لازم را داشته باشیم.

نباید توسعه صنایع به قیمت از دست رفتن سلامت مردم باشد

استاندار اصفهان با بیان اینکه اکنون باید همین صنایعی که داریم را بهبود ببخشیم، گفت: در استان اصفهان به اندازه کافی صنایع آلاینده  داریم، درصد روزهای هوای ناپاک اصفهان از سایر استان ها بیشتر است، باید دست تولید کنندگان را بوسید اما نباید توسعه صنایع به قیمت از دست رفتن سلامت مردم باشد. 

رضایی با بیان اینکه باید قوانین و ضوابط کلی با توجه به شرایط اقتصادی تعیین و تنظیم مجدد شود تا از این شرایط عبور کنیم، افزود: متاسفانه بانک‌ها به طرق مختلف سود مرکب دریافت می‌کنند که امیدواریم با مصوبه جدید مجلس این مشکلات حل شود.

کد خبر 383531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.