۹۵ درصد بیمه‌گذاران کشاورزی دچار خسارت می‌شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۹۵ درصد بیمه گذاران در بخش کشاورزی دچار خسارت شده و همین امر موجب کاهش قدرت آنها در پرداخت خسارت می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد مرادمند، صبح امروز _یکم مردادماه_ در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: نظارت بر ابلاغ سیاست های کلی کشاورزی‌، ایجاد بستر های لازم برای عملیاتی شدن برنامه های بیمه ای، اقدام برای آموزش و توسعه بیمه در استان، ارائه راهکار هایی برای رفع موانع بیمه در کشور، تجزیه و تحلیل مناطق پر خطر استان، استفاده از منابع مالی و انسانی و تشکیل جلسات مکرر، از مهم ترین وظایف ستاد بیمه کشاورزی استان اصفهان است.

وی افزود: باید در تدوین قوانین، مشکلات و مسائل اصلی کشاورزان را در نظر بگیریم. برخی از مشکلات در امور کشاورزی و دامداری به سیستم جهاد کشاورزی باز می‌گردد و سعی می کنیم سیستم را اصلاح کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امیدواریم بتوانیم مطالبات کشاورزان را به صورت دقیق و مناسب از بیمه پیگیری کنیم.

مرادمند اضافه کرد: بیمه کشاورزی تفاوت اساسی با سایر بیمه‌ها دارد اما این بیمه همواره با بیمه خودرو مقایسه می شود که قیاس کاملا اشتباهی است.

وی ادامه داد: باید همه کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند نه فقط کشاورزانی که احتمال خسارت در اراضی خود را می دهند زیرا این اتفاق موجب شده بیمه کشاورزی به یک نوع کمک دولتی تبدیل شود و هرگونه تغییرات در تخصیص اعتبارات به این بیمه، موجب ایجاد مشکلات در پرداخت خسارت می شود.

اجباری کردن بیمه برای دامداران اقدام مناسبی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: باید یک ریل گذاری مناسب برای توسعه بیمه در کشور در بلند مدت صورت بگیرد تا بتوانیم شاهد رشد و تعالی کشاورزی باشیم. کشاورزان ما نباید همواره از کشت هراس داشته باشند.

مرادمند یادآور شد: کشاورزان، تشکل ها و صنوف اصفهان شریف و فهیم هستند و باید برای احقاق حق آنها کوشش شود تا آنها هم از بیمه به عنوان یک چتر حمایتی استقبال کنند.

محمد کشتکار،معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر مشکلات دامداران گفت: بیمه از اهمیت زیادی برای دامداران برخوردار است.

وی افزود: اجباری کردن بیمه برای دامداران اقدام مناسبی است که باید به مرحله عملیاتی برسد. باید کمک و مساعدت تشکل ها را در زمینه بیمه جلب کنیم.

کد خبر 383391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.