جهانگیری: ملت ایران قاطعانه مقابل زورگویی می‌ایستد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ملت ایران در حل بحران‌های جدی بیش از این که به زور متوسل شوند اهل گفت‌وگو و منطق بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت اسحاق جهانگیری صبح امروز- سه شنبه یکم مردادماه- در بازدید از نمایشگاه دانش بنیان بخش کشاورزی استان البرز در جمع خبرنگاران به بدعهدی آمریکایی ها و اروپایی ها اشاره کرد و افزود: ایرانیان یک ملت متمدن و تمدن ساز بوده و در دنیا نقش تعیین کننده ای داشته اند که قابل تقدیر است.  ملت ایران مفتخر است که به قوانین و مقررات بین المللی عمل کرده و آنجایی که به او زور گفته می شود قاطعانه مقابل زورگو می ایستد و از عزت و کیان خودش دفاع می کند.

وی اظهار کرد: در هر کشوری از آثار تمدن مردم ایران می توان مشاهده کرد و یکی از رمزهای موفقیت این ملت این بوده که همواره از عزت خود دفاع و حفاظت کردند و همواره اهل منطق و گفت‌وگو بوده اند.

جهانگیری تاکید کرد: راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می دهد بر اساس منطق است چرا که ما پیچیده ترین گره های دنیا را می توانیم با گفت‌وگو حل کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: اینکه هر کس زورش بیشتر باشد فکر می کند منطق قوی تری دارد، حرفی ناصحیح است چرا که منطق باید در میز مذاکره رقم بخورد.

وی گفت: اینکه شش کشور قدرتمند دنیا بیایند بنشینند با ایران مذاکره کنند و به تفاهم برسند، معنایش این است که ایران توانسته استدلال و منطقش را در میز مذاکره به اثبات برساند و آنها پذیرفته اند، ولی بعد از اینکه از میز مذاکره کنار رفتند احساس کردند در مذاکره کلاه سرشان رفته و ضرر کرده اند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: اینکه آمریکایی ها بعد از اتمام مذاکرات و قبول تفاهمات بیایند از زور استفاده کنند و به ملتی فشار بیاورند،یک کار غیرعقلایی و غیر منطقی است، اما امروز ملت ایران به این سرفراز است که هم اهل گفت و گو و تعامل و هم اهل منطق است.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی که در منطقه حساس خلیج فارس و خاورمیانه در این ایام در ارتباط با ایران افتاد، در واقع این پیام را به دنیا داشت که با منطق، گفت و گو، استدلال و با ادب با ایران می شود کار کرد و مسائل دنیا و منطقه را حل و فصل کرد.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفت و گو شوند حتماً بازنده خواهند بود و منطقه ما آسیب می بیند.

جهانگیری گفت: ما علاقمند هستیم منطقه ما امن و آرام باشد؛ در طول تاریخ، ایران حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده و نیاز به اینکه بخواهند ائتلاف درست کنند و قدرت ها بیایند، نیست چرا که این قدرت ها به منطقه خارج از حوزه فعالیت خودشان آمده اند، جز ناامنی هیچ کاری دیگری نمی توانند بکنند و ناامنی را دامن می زنند.

وی تاکید کرد: امنیت منطقه را، ایران با کمک کشورهای منطقه می تواند تامین کند و راهش این است که دیگر کشورها فشارهایشان را از روی ایران بردارند و با ایران وارد مذاکره منطقی و بدون تحمیل و فشار بشوند و آن وقت می بینند که چه منطقه خوبی برای همه برقرار است.

کد خبر 383379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.