بزرگ‌‎ترین قوری جهان در چین!

معماران چینی نمایشگاهی به شکل یک قوری سفالی در شهر ووشی طراحی کردند که باعث جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگ‌ترین ساختمان فرهنگی و گردشگری قوری شکل جهان به نام "Wuxi Wanda" در ووشی، شهری در استان جیانگ‌سو در شرق چین و در نزدیکی شانگهای، در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. ساختمان Wuxi Wanda که به عنوان یک نمایشگاه فرهنگی و گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد، با معماری منحصر به فرد خود شرکت‌های داخلی و بین‌المللی زیادی را به سمت بازار چین در ووشی جذب کرده است.

نمایشگاه فرهنگی و گردشگری Wuxi Wanda بخشی از مرکز گردشگری شهر ووشی به شمار می‌رود که مراسم پی‌ریزی آن در ۲۸ فوریه  ۲۰۱۴ آغاز شد و بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات ارشد کشور در این مراسم شرکت کردند.  پروژه ساخت نمایشگاه فرهنگی و گردشگری ووشی در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و گروه واندا، یک شرکت خوشه‌ای چینی که در زمینه ساخت‌وساز، رسانه گروهی، خدمات مالی، صنعت مهمانداری، توسعه املاک و مستغلات، خرده‌فروشی، صنعت ورزش و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند، بیش از ۴۰ میلیارد یوان چین برای ساخت آن سرمایه‌گذاری کرد. در اولین روز افتتاحیه این نمایشگاه ، بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم از کشور چین و گردشگرانی از سایر نقاط جهان حضور داشتند.

ساختمان ووشی حدود ۳۹ متر ارتفاع دارد و قطر دایره مرکزی آن تقریبا ۵۰ متر است. این نمایشگاه فضایی برابر با پنج هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است. در ساخت ساختمان قوری‌شکل ووشی از ورقه‌های آلومینیوم استفاده شده است و مرکز دایره‌ای شکل آن متشکل از پنل‌هایی با اندازه‌های متفاوت، با هدف ایجاد خمیدگی در مرکز،  از جنس شیشه‌های رنگی است. نورپردازی منحصر به فرد نمایشگاه ووشی جلوه‌ای بی‌نظیر به این ساختمان بخشیده است و در هنگام شب، تصویری چشم‌نواز و به یادماندنی برای تمام افرادی که در آن حوالی در حال عبور هستند، فراهم می آورد.

فضای داخلی نمایشگاه فرهنگی و گردشگری ووشی سه طبقه است و یک فضای متحرک بزرگ با تکنولوژی بسیار پیشرفته در آن قرار گرفته شده است. علاوه بر این فضا، بسیاری از اجزا داخلی نمایشگاه، نظیر پارک‌های آبی کوچک، چرخ‌وفلک و یک قطار هوایی قابل حمل ساخته شده است تا در شرایط مختلف برگزاری مجالس و نمایشگاه بتوان این اجزا را به مکان‌های دیگر انتقال داد. تعداد بازدیدکنندگان ازنمایشگاه فرهنگی و گردشگری ووشی روز به روز در حال افزایش است و مسئولان امیدوارند در آینده این نمایشگاه به یکی از جاذبه‌های برتر شهر تبدیل شود. 

کد خبر 383019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.