نویسندگان از ارکان اصلی فرهنگ جامعه هستند

سمیرم_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: نویسندگان از ارکان اصلی فرهنگ جامعه و حافظان میراث کهن بشری هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در همایش "سپیده دانایی" که برای  نکوداشت نویسندگان کتاب در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: رشد فرهنگ جامعه با اقدامات فرهنگی و علمی صاحبان قلم ممکن است که با نگارش کتاب به ارتقای فکر و اندیشه کمک می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه نویسندگان کتاب و مقالات علمی در میان مردم خاطرنشان کرد: علت این مسئله تاثیری است که تفکر و نوشتار این قشر از جامعه بر سعادت بشر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر مسئله فرهنگ، افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اگر فرهنگ درست شود، اقتصاد و سایر امور کشوری نیز اصلاح خواهد شد.

انصاری عنوان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری فرهنگ از اصلی‌ترین نیازها و مولفه‌های محوری توسعه کشور است تا جایی‌ که ایشان حتی در شرایط سخت اقتصادی توصیه به انجام کارهای فرهنگی را رها نمی‌کنند.

وی با اشاره به آثار شهید مطهری، یادآور شد: انسان اراده پیمودن راه خطا و صواب را دارد و با اراده خود می‌تواند در مسیر درست یا غلط گام بردارد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه حداوند در قرآن کریم به قلم سوگند خورده است، تآکید کرد: این مسئله به دلیل جایگاهی است که قلم، کتاب و نویسنده در سیر انتقال دانایی و ماندگاری فرهنگ دارد.

کد خبر 382855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.