پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده در سریع‌ترین زمان ممکن

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان گفت: بانک مسکن این استان در حال حاضر آمادگی دارد با ارائه معرفی نامه از سوی مشتریان و متقاضیان براساس مکانیزم ثبت نام و احراز شرایط، تسهیلات احیای بافت فرسوده را در سریع ترین زمان ممکن پرداخت کند.

حسن نوروزی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، جزئیات پرداخت تسهیلات برای بافت فرسوده شهری بانک مسکن در استان اصفهان تشریح و اظهار کرد: در سال جاری با توجه به قرارداد عاملیت منعقد شده بین شرکت بازآفرینی شهری و بانک مسکن، همچنین راه‌اندازی درگاه الکترونیکی توسط شرکت، ثبت‌نام متقاضیان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بدون مراجعه فیزیکی در قالب شش مرحله از طریق سامانه ثبت نام تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری انجام می‌شود.

وی افزود: در سه سال گذشته بیش از ۶۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده برای مشارکت یک هزار و ۳۴۰ واحد مسکونی در استان اصفهان پرداخت شده است.

نوروزی اضافه کرد: میزان این تسهیلات به ازای ساخت هر واحد مسکونی در کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان است که حداکثر دوره مشارکت در تسهیلات ساخت ۳۰ ماه و مدت زمان ساخت و تقسیط ۱۲ سال است.

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان با بیان اینکه استفاده بانک مسکن از منابع داخلی خود برای پرداخت تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده بیشتر از مبلغ مصوب هیئت وزیران است، گفت: سازندگان حرفه‌ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین ساخت، می توانند تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی به شکل ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و ۶۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنند.

نوروزی افزود: همچنین در سایر کلانشهرها نیز این تسهیلات با سقف‌ ۶۰ میلیون تومان برای سازندگان غیرحرفه‌ای و ۱۰۰ میلیون تومان برای سازندگان حرفه‌ای استفاده کننده از تکنولوژی‌های جدید، پرداخت می شود به این صورت که به ترتیب ۱۰ و ۵۰ میلیون تومان از این دو نوع تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه سود این تسهیلات با نرخ حمایتی و اختصاص اعتبار از سوی دولت تعیین شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت مدنی (دوران ساخت) در بافت‌های فرسوده، ۵۰ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات متناظر است که این نرخ با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار امسال به میزان ۹ درصد تعیین شده و در صورت اخذ تسهیلات از محل حساب صندوق پس انداز مسکن یکم این نرخ به شش درصد کاهش می یابد.

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان با اشاره به توجه ویژه دولت، وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به  بافت‌های فرسوده، گفت: اجرای این طرح در استان اصفهان و سراسر کشور به‌منظور تقویت طرف عرضه و ساخت بافت های فرسوده شهری با اهداف ارتقای سطح کیفی زندگی مردم، بازیابی هویت شهری، حفاظت و احیای میراث فرهنگی و توانمندسازی ساختمان ها از هر گونه بلایای طبیعی انجام می‌گیرد.

نوروزی افزود: با توجه به اینکه بافت‌های فرسوده شهری در مناطقی واقع است که زیرساخت‌های آن تامین بوده و مشکلی برای تامین زمین وجود ندارد، تسهیلات بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساخت و احیا را پوشش داده و تامین می کند.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات ودیعه اسکان موقت تصریح کرد: سازوکار پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای مالکانی که خانه‌های فرسوده‌شان در معرض تخریب و نوسازی قرار گرفته، در دست بررسی و اقدام است که این تسهیلات در کلان‌شهرها به مبلغ ۳۰ میلیون تومان (۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و ۱۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد) و در سایر شهرها ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ( ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با نرخ سود ۱۸ درصد)، به افراد تعلق می گیرد.

کد خبر 382791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.