صنعت سنگ با کمبود نیروی متخصص و سرمایه انسانی مواجه است

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرا گفت: در حوزه صنعت سنگ با مشکل کمبود نیروی متخصص و سرمایه انسانی مواجه هستیم و این در حالی است که بسیاری از مردم گمان می کنند فعالیت در این حوزه تخضصی نمی خواهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر مصاحب صبح امروز چهارشنبه _۲۶ تیرماه_ در فستیوال نوآوری صنعت سنگ در محل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به فعالیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اصفهان، اظهار کرد: بر اساس شناسایی شرایط اقتصادی کشور، ضایعات صنعت سنگ بسیار زیاد است و بهتر است واحدهای فناور به فکر راهکاری برای استفاده از این ضایعات باشند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۹۲ درصد صنایع ایران کوچک است که خود جایگاهی اقتصادی بسیار مناسبی از لحاظ توسعه به وجود آورده است.

توسعه فناوری در سطح کشور وظیفه اصلی و مهم صنایع است زیرا صنایع کوچک می توانند نیازهای فناورانه صنایع بزرگ را از طریق تعامل با واحدهای فناور داخلی و خارجی تامین کنند.

انتقال تکنولوژی‌های صنعتی کره به ایران

وی با بیان اینکه استفاده از واحدهای فناور کمک زیادی به صنایع می کند، افزود: تاکنون ۹ نشست اختصاصی با تعدادی از واحد های فناور در سئول کره جنوبی برگزار کرده ایم و درصدد انتقال تکنولوژی‌های صنعتی این کشور به ایران هستیم.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خاطر نشان کرد: مشاورانی متخصص در حوزه فناوری صنعتی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تربیت شده اند که قادر هستند همه واحد های صنعتی را در به‌کارگیری فناوری و تکنولوژی روز یاری کنند.

مصاحب اضافه کرد: سال گذشته ۲۳۵ واحد صنعتی از راهنمایی های مشاوران این سازمان بهره برده اند و ۶۷ واحد آنها توانسته اند مشکلات خود را با استفاده از فناوری های داخلی حل کنند، این مهم یک پیشرفت چشمگیر برای صنایع و تکنولوژی کشور محسوب می شود.

توسعه خوشه ای کسب و کار در ایران

وی ادامه داد: ۵۰۰ واحد صنعتی برای دانش بنیان شدن شناسایی شده اند و ما به دنبال توسعه خوشه ای کسب و کار در ایران و رونق بخشیدن به صنعت هستیم. صنایع کشور به ۴۳۰ خوشه تقسیم می شود و صنعت سنگ در ۱۰ خوشه مشارکت فعال و قابل توجه دارد در نتیجه رونق صنعت سنگ موجب رونق خوشه‌های دیگر نیز می شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: پنج پروژه توسعه ای در صنعت سنگ اجرا شده و چهار پروژه تاثیرگذار دیگر در دست اجرا است. فعالیت یک‌هزار واحد صنعتی و صنفی در استان اصفهان وابسته به صنعت سنگ است.

کد خبر 382756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.