تامین نقدینگی مهمترین مشکل صنایع مبارکه

مبارکه_رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مبارکه گفت: تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه مهمترین مشکل فعالان صنعتی این شهرستان است.

جلیل حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه اظهار کرد: وجود صنایع بزرگی مثل فولاد مبارکه، سیمان سپاهان، پلی اکریل ایران و ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی و ۴۰ واحد صنعتی در خارج شهرک صنعتی، شهرستان مبارکه را به یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی کشور تبدیل کرده است.

حقیقی با بیان این که حدود ۲۵ هزار نفر در بخش صنعت شهرستان اشتغال دارند و به دلیل وجود صنایع مختلف حدود ۲۰ درصد حمل بار کشور از مبدا این شهرستان انجام می‌شود افزود: ۲۰ واحد معدنی در شهرستان مبارکه وجود دارد که اغلب در زمینه استخراج شن و ماسه کوهی و رودخانه‌ای فعال است هم‌چنین حدود ۲۸۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در شهرک صنعتی مبارکه و ۱۵ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در ناحیه صنعتی دهسرخ وجود دارد.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی جهت خرید مواد اولیه مهمترین مشکل واحدهای صنعتی این شهرستان است، افزود: این مشکل از طریق کمیته بررسی درخواست تسهیلات بانکی مطرح و میزان درخواست متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری و تسهیلات سرمایه ثابت برای واحدهای دارای جواز تاسیس با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است و از محل اعتبارات تسهیلات طرح رونق تولید و اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مبارکه عنوان کرد: در دسته بندی و تفکیک صنعت شهرستان به ترتیب صنایع فلزی، صنایع کانی‌های غیرفلزی، صنایع شیمیایی و لاستیک و پلاستیک و صنایع سلولزی و نساجی برای سرمایه‌گذاری مشخص شده است.

حقیقی تصریح کرد: برگزاری جلسات هفتگی ستاد تسهیل در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی و دعوت از واحدهای صنعتی مشکل‌دار با حضور  رؤسای بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی استان از اقدامات حمایتی از صنایع شهرستان محسوب می‌شود.

کد خبر 382572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.