حکم توقیف لوگوی پرسپولیس صادر شد/حمله شیر به یک مسئول در قزوین

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از جزئیات تیراندازی شب گذشته در ولیعصر، توقیف لوگوی پرسپولیس تا ماجرای خونین درگیری طایفه‌ای در شوش و حمله شیر به یک مسئول در قزوین می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‌فرمانده انتظامی شوش از کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۱۳ تن در یک نزاع دسته جمعی در شهر الوان خبر داد و گفت: با اقدامات پلیس، هم‌اکنون امنیت برقرار است.

 سرهنگ حمیدرضا بهاروند اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، در جریان این نزاع دسته جمعی طایفه‌ای یک فرد ۴۵ ساله با سلاح شکاری کشته شد و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند که جهت مداوا به مرکز درمانی انتقال یافتند. حال عمومی این مصدومان نیز مساعد است.

بهاروند اضافه کرد: با حضور چند اکیپ از مأموران پلیس در محل درگیری و انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه، نظم و امنیت حاکم و اوضاع تحت کنترل است.

افزایش غرق شدگی در دوماهه نخست سالجاری

بر اساس اعلام رسمی سازمان پزشکی قانونی کشور، در دو ماهه نخست سالجاری ۲۲۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار تلفات ۱۲۴ نفر، ۸۳.۱ درصد افزایش یافته است.

تلخ‌تر اینکه اکثر غرق شدگی‌های امسال مربوط به رودخانه و آب‌های کم عمق بوده که این هم در نوع خود کم نظیر است. از کل تلفات غرق‌شدگی دو ماهه امسال، ۱۰۹ نفر در رودخانه‌ها، ۶ نفر در دریا (یک نفر محدوده مجاز و پنج نفر خارج طرح)، ۲۰ نفر در استخرهای کشاورزی، ۱۲ نفر در کانال‌ها، ۱۰ نفر در استخرهای شنا، هشت نفر در دریاچه مصنوعی و سد، هشت نفر در چاه، پنج نفر در حوض و حوضچه و پنج نفر در دریاچه‌های طبیعی جان باخته‌اند. ۴۴ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان خود را از دست داده‌اند.

پلیس مانع خودکشی کارگر شهرداری شد

یکی از کارگران طلبکار شهرداری آبادان که در اعتراض به پرداخت نشدن حق بیمه‌اش قصد خودکشی داشت با اقدام پلیس نجات یافت.

کارگر طلبکار شهرداری منطقه دو آبادان روز دوشنبه در ملاقات عمومی با حسین حمیدپور شهردار این شهر پرداخت حق بیمه خود را خواستار شد که پس از اینکه پاسخی دریافت نکرد قصد پرتاب خود از پنجره طبقه دوم ساختمان شهرداری را داشت که با دخالت به موقع پلیس و برخی شهروندان مراجعه کننده نجات یافت.

این کارگر شهرداری منطقه ۲ آبادان گفت: حدود ۲۰ ماه است حق بیمه‌ام از سوی شهرداری پرداخت نشده است این در حالی است که همسر بیمارم در بیمارستان بستری است و بیمه هزینه درمان وی را تقبل نمی‌کند.

گفته می‌شود این کارگر شهرداری آبادان قبل از اقدام به خودکشی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ حضور مأمور پلیس برای برخورد با شهردار آبادان به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه‌اش را خواستار شده بود و در پی تماس وی یک مأمور نیروی انتظامی به شهرداری آبادان اعزام شده بود.

جزئیات حمله شیر به یک مسئول در قزوین

موسس دهکده طبیعت قزوین دقایقی قبل در حاشیه بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از بوستان ملی باراجین مورد حمله شیر نر قرار گرفت.

در حاشیه بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از دهکده طبیعیت قزوین، نادررضا نوری موسس دهکده طبیعت قزوین با ورود به قفس شیر به قصد بازدید در اثر بازبودن درب قفس اصلی مورد حمله شیر نر قرار گرفت.

در این حادثه موسس دهکده طبیعت قزوین از ناحیه کتف، و سمت چپ بدن آسیب دید که با مداخله به موقع ماموران بوستان نجات پیدا کرد.

در این حادثه نوری با آبپاشی و مداخله ماموران دهکده طبیعت موفق به خروج از قفس شیر خشمگین شد.

راهکاری برای به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس‌

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از ابلاغ بخشنامه‌ای از طریق امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش ‌و پرورش در خصوص نحوه به‌کارگیری آموزش‌دهندگان به‌صورت حق‌التدریس خبر داد.

شاپور محمدزاده گفت: بر اساس تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مقررشده بود آموزش ‌و پرورش از بین چهار گروه مشمول این قانون کمبود نیروی انسانی خود را به‌صورت حق‌التدریس تأمین کند اما قانون مذکور در مورد سه گروه اول عملیاتی شد و در مورد آموزش‌دهندگان مغفول باقی ماند و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان، مقرر شد بخشنامه‌ای از طریق امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش ‌و پرورش درباره نحوه به‌کارگیری آموزش‌دهندگان به‌صورت حق‌التدریس ابلاغ شود.

راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی کشور

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و آسیب دیدگان سازمان بهزیستی گفت: سامانه اورژانس اجتماعی کشور تا ۲ ماه آینده راه اندازی می‌شود.

رضا جعفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این سامانه همچنین بانک اطلاعاتی و پژوهشی خوبی برای رصد آمار آسیب‌های اجتماعی است تا برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشیم.

وی یکی از سیاست‌های اصولی و راهبردی دولت را اورژانس اجتماعی عنوان کرد و افزود: گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی فعالیت می‌کنند که بزرگترین شبکه حمایت از سلامت اجتماعی در کشور محسوب می‌شوند.

دادگاه حکم به توقیف لوگوی پرسپولیس داد

با شکایت یک طلبکار و با رای دادگاه  نامه توقیف لوگوی باشگاه پرسپولیس صادر شده و قرار است تا چند روز آینده این لوگو به مزایده گذاشته شود.

بعد از اینکه یکی از طلبکاران باشگاه پرسپولیس با مراجعه به این باشگاه در دفعات متعدد نتوانست طلب خود را بگیرد، حالا حکم توقیف لوگوی باشگاه پرسپولیس از سوی دادگاه صادر شد.

این طلبکار که حدود ۶۰ هزار دلار از پرسپولیس طلب دارد، حتی حاضر شده بود به صورت اقساط این پول را از باشگاه پرسپولیس دریافت کند، اما به جز پرداخت دو مبلغ ۵۰ میلیون‌ تومانی دیگر پولی از سوی این باشگاه به این طلبکار داده نشد تا در نهایت این طلبکار دست به دامن دادگاه شود.

شناسایی ۵ مورد مبتلا به تب کریمه کنگو و فوت یک نفر در فارس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی ۵ مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان ‎ های فارس، گفت: یک نفر از این تعداد جان خود را از دست داده است.

عبدالرسول همتی گفت: هم ‎ اینک در کل کشور ۵۴ نفر مبتلا به این بیماری واگیردار شده‌ و پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جزئیات تیراندازی خیابان ولیعصر

پلیس تهران بزرگ با ارائه اطلاعاتی از حادثه یکشنبه‌شب تیراندازی در خیابان ولیعصر(ع) اعلام کرد: در این حادثه ۲ گلوله از اسلحه کمری راننده نماینده مردم اصفهان در مجلس شلیک و پای وی نیز زخمی شده است.

 حادثه تیراندازی در خیابان ولیعصر شب گذشته در حالی خبرساز بوده که اعلام شده تیراندازی توسط راننده حجت الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس رخ داده است.

پلیس تهران بزرگ دقایق اولیه بامداد روز دوشنبه اعلام کرد: این حادثه ساعت ۲۱ دیشب در خیابان ولیعصر خیابان لبافی‌نژاد اعلام و مشخص شد گلوله ها توسط راننده خودرو پژوپارس که در کنار خیابان پارک بوده شلیک شده است.

براساس این گزارش نماینده مردم اصفهان در زمان حادثه در محل حضور نداشته و راننده وی که زخمی شده نیز با هماهنگی اورژانس به بیمارستان انتقال یافته است.

پلیس در حالی اعلام کرده پیگیر جزییات بیشتر حادثه است که برخی منابع گزارش کرده‌اند این رویداد زمانی رخ داده که نماینده اصفهان در حال مصاحبه با عوامل یک برنامه صداوسیما بوده است.

برخی گزارش ها به نقل از راننده نماینده اصفهان نیز حاکیست که چند موتورسوار قصد سرقت کیف داخل خودرو و درگیری را داشته اند که وی مجبور به استفاده از اسلحه شده و بعضی منابع دیگر البته گفته اند که درگیری، موضوع شخصی بین این فرد با دیگر افراد بوده است؛ هنوز جزییات بیشتری از سوی منابع موثق در این زمینه اطلاع رسانی نشده است.

همچنین برخی منابع در نیروی انتظامی تاکید کرده اند که این حادثه موضوع امنیتی و به قصد ترور نماینده مردم اصفهان نبوده است.

کد خبر 382557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.