به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور با اشاره به فروش ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ برای اجرای خط دو قطار شهری اظهار کرد: با پیگیریهای انجام شده ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر نیز برای سال ۹۸ به قطار شهری شیراز اختصاص یافته است که در مجموع یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این خط تامین اعتبار شده است.
شهردار شیراز با بیان اینکه هزینه اجرای خط دو قطاری شهری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، افزود: برای سال ۹۸ میزان ۵۷۹ میلیارد و برای سال ۹۹ میزان ۵۲۱ میلیارد تومان هزینه برای اجرای خط دو مترو برآورد شده است.
وی هزینه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای خط دو قطار شهری را برابر با بودجه عمرانی چندین دستگاه اجرایی دانست و اظهار کرد: اجرای پروژه قطار شهری نیازمند حجم بالای کار است و امید داریم با تلاش دو چندان همکاران سازمان قطار شهری در دهه فجر سال آتی شاهد بهره برداری از خط دو متروی شیراز باشیم.
اسکندرپور در صحن علنی شورای شهر اضافه کرد: در بخش ارزی نیز پیشبینی میکنیم حداقل ۲۳ میلیون یورو برای تامین تجهیزات خط دو قطار شهری نیاز داریم.
شهردار شیراز با بیان اینکه برای افزایش سرعت بهرهبرداری خط دو قطار شهری، همزمان با حفاری تونلها، اقدامات اجرایی ایستگاهها نیز انجام میشود، خاطرنشان کرد: با تامین اعتبار انجام شده تلاش داریم فاز نخست خط دو قطار شهری شیراز از میانرود تا میدان امام حسین (ع) را با سه ایستگاه به بهرهبرداری برسانیم؛ این بهرهبرداری یکی از بهترین رکوردهای مدیریت شهری در اجرای پروژههای عظیم است.
وی با اشاره به اینکه خط ۲ قطار شهری شیراز به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود تا میدان کلبه طراحی شده است، گفت: فاز نخست این خط با ۱۱ کیلومتر طول و ۹ ایستگاه با بهرهگیری از دو دستگاه TBM در دو شیفت ۱۲ ساعته در حال اجرا است که برای افزایش سرعت حفاری و اتمام حفاری فاز نخست در سال جاری میتوان در سه شیفت هشت ساعته از این دو دستگاه TBM استفاده کرد.
اسکندرپور توسعه خطوط مترو را از مهمترین فاکتورهای تحقق شعار انسانمحوری مجموعه مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: هم اکنون روزانه ۸۰ هزار سفر با استفاده از خط یک قطار شهری به عنوان وسیله حمل و نقل ایمن و پاک انجام میشود.
نظر شما