خصوصیات مانتوهای فصل تابستان چیست؟

مانتوها، پر کاربرد ترین پوشش تابستانی برای خانم ها هستند و انتخاب درست آنها می تواند در حفظ دمای مناسب بدن در روزهای گرم، موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این نوشتار به بررسی چند نکته مهم و اساسی می پردازیم که در انتخاب یک مانتوی مناسب در این فصل، بسیار کمک کننده است.

رنگ مانتو 

در فصل تابستان، بهتر است از مانتوهای رنگ روشن مثل سفید، کرم، گلبهی، آبی و صورتی روشن و رنگ های پاستلی استفاده کنید. رنگ های تیره مثل مشکی، سورمه ای ، قهوه ای و  . . . به دلیل جذب بالای نور خورشید و گرما، دمای بدن را بالا برده و بیشتر برای فصل زمستان و روزهای سرد مناسبند.

مدل مانتو 

مدل مانتو هم در تعیین درجه حرارت بدن بسیار تاثیرگذاراست. در قدم نخست ، از پوشیدن مانتوهای تنگ و جذب و چسبان پرهیز کنید. این مدل مانتوها با ایجاد فشار به پوست، باعث افزایش تعریق در بدن شده و عرق را روی بدن نگه می دارند. همچنین به دلیل نبودن فضای کافی بین مانتو و پوست بدن، باعث آسیب رسانی و ایجاد التهاب های پوستی در دراز مدت می شوند.  

مناسب ترین مدل مانتو در این فصل، مانتو های آزاد، بلند و گشاد هستند. از پوشیدن مانتوهای اندامی در این فصل خودداری کنید. اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است دو طرف مانتوی بلند شما در پهلوها ، چاک داشته باشند. مانتو های عبایی و آستین کیمونو، از دیگر مدل های مناسب این فصل هستند. یک ترکیب ایده آل برای روزهای گرم تابستانی، پوشیدن مانتوی بلند و آزاد جلو باز و بدون دکمه بر روی پیراهن های بلند و خنک  تابستانی است.  

جنس مانتو 

بهترین انتخاب برای این فصل، مانتوهای نخی و نازک است. از پوشیدن مانتوهایی که در آن از الیاف مصنوعی به ویژه نایلون استفاده شده است، به شدت بپرهیزید. برخی دیگر از پارچه های خنک و مناسب برای مانتوهای تابستانی عبارتند از : شانتون ریزبافت، لینن، کرپ نخ، حریر، ابریشم، سیلک، ژورژت، کدری، کریشه، ترگال، پوپلین، وال، کتان نخ نازک و کرپ هایی با گرم پایین. 

مانتوهایی با این جنس پارچه را بهتر است با دست و آب سرد بشویید. از چنگ زدن زیاد و چلاندن بعد از شستشو خودداری کنید و مانتو را به چوب لباسی آویزان کنید تا به آرامی آب آن گرفته شود و خیلی چروک نشود. 

اگر این جنس پارچه ها را می خرید تا مانتویتان را بدوزید، بهتر است بدانید که این پارچه ها، آب رفت دارند. قبل از بریدن و دوختن آنها، پارچه را ده دقیقه در آب بگذارید و سپس پهن کنید تا خشک شود.               

کد خبر 381910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.