۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
گلپایگان مستعد پیشرفت است

گلپایگان_فرماندار گلپایگان گفت: این شهرستان دارای ظرفیت فراوانی برای پیشرف است و بستر کار جهت شکوفایی و تحول آن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز(دوشنبه) در  آیین معارفه شهردار جدید گلپایگان با بیان اینکه انتخاب شهرداران از سوی شوراها در دولت هفتم و هشتم به تصویب رسید، اظهار کرد: واگذاری قدرت حاکمیت به مردم نشان از مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز به شهرداری‌ها ملحق می‌شود، عنوان کرد: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی هر کشوری جابه‌جایی مسئولان است، اما از سوی دیگر تصدی مدیریت به مدت یک سال در شهرستان‌ها مانع اجرای برنامه‌ها می‌شود.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در طول چند دهه اخیر نمای شهری در این شهرستان تغییر نکرده است، تصریح کرد: این شهرستان دارای ظرفیت فراوانی برای پیشرف است و بستر کار جهت شکوفایی و تحول آن فراهم شده است.

یارمحمدیان با بیان اینکه بودجه شهرداری گلپایگان امسال بر مبنای ۴۰ میلیارد تومان تنظیم شده است، گفت: سرانه هر نفر در بودجه امسال ۶۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: الویت شهرداری باید جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در راستای توسعه شهر باشد.

مسؤولان فرصت خدمت رسانی به مردم را غنیمت شمرند

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی، امام‌جمعه گلپایگان نیز در این جلسه با بیان اینکه فرصت خدمت‌رسانی به مردم را باید قدر دانست، اظهار کرد: مدیر باید شایستگی و اخلاص خود را به مردم نشان دهد و مردم نیز قطعأ قدرشناس خواهند بود.

وی گفت: فرصت عمران و آبادانی شهر و اتمام پروژه‌های معوق مانده نباید صرف موضوعات سیاسی و جناح‌بازی‌ شود.

راه‌اندازی بخش سرمایه‌گذاری در شهرداری

پیمان شکرزاده‌، شهردار گلپایگان نیز اظهار کرد: بخش سرمایه‌گذاری شهرداری گلپایگان برای ایجاد درآمد پایدار شهری به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: درآمد پایدار و افزایش سرانه دغدغه هر شهرداری است، زیرا توسعه شهر بدون درآمد محقق نخواهد شد.

مشارکت بخش خصوصی سبب افزایش درآمد شهرداری‌ها می‌شود

حجت الله غلامی، معاون امورعمرانی استانداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه پس از قرن نوزدهم توسعه شهرها پس از توسعه صنعت افزایش یافت، اظهار کرد: توسعه صنعت موجب افزایش جمعیت و گستردگی و تمرکز شهرها شد.

وی با اشاره به اینکه سه رکن اساسی در توسعه شهرها نقش دارد، عنوان کرد: مردم مانند شورها نقش نظارتی و شهرداری به عنوان یک ارگان غیر دولتی اجرای مصوبات شورای شهر را به عهده دارد.

معاون امورعمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: هر مجموعه‌ پس از شکل‌گیری اگر در راستای توسعه شهر خوب عمل کند مشکلات شهر گام به گام  برداشته خواهد شد، اما در غیر این صورت شاهد افول شهرها خواهیم بود.

غلامی با بیان اینکه پس از تشکیل شوراها و انتخاب شهرداران توسط شوراها میزان رشد شهرها افزایش یافت، یادآور شد: در صورت تعلل در این سه رکن رکود شهرها را شاهد خواهیم بود.

وی  با اشاره به نقش مشارکتی مردم در افزایش سرانه شهرداری‌ها، تصریح کرد: اگر مردم در امور شهری شهرداری‌ها را حمایت نکنند توان مالی از شهرداری گرفته می‌شود.

معاون امورعمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه اگر قانون‌گذاری شهرداری‌ها در راستای توسعه شهر باشد پیشرفت و رشد و بالندگی شهر را شاهد خواهیم بود، گفت: هم‌افزایی نیروهای شهرداری و اعضای شورا در کنار هم باعث شکوفایی و رونق شهر می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه اگر نارضایتی در پیشرفت و توسعه شهرستان گلپایگان دارید به دلیل درآمد پایین شهرداری است و در صورت تلاش مضاعف افزایش درآمد اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: شهرستان گلپایگان از لحاظ صنعت خودرویی، فرآورده‌های غذایی و گردشگری پتانسیل خوبی دارد که می‌تواند به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند.

غلامی با بیان اینکه جایگاه گلپایگان در مقایسه با شهرستان خور و نائین می‌تواند ویژه باشد، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم سفرهای امسال به شهرستان خور و نائین بود چرا که در صنعت گردشگری این دو منطقه به صورت خاص کار شده است.

وی با بیان اینکه آفت کلان شهرها درآمد حاصل از تراکم است زیرا ۷۰ درصد منابع و بودجه شهرداری‌ها را به خود اختصاص داده است، افزود: به تراکم شهرداری به عنوان درآمد پایدار نمی‌توان نگاه کرد بنابراین باید به سمت کدهای درآمدزا که در تمام فصول سال قابل وصول است باید حرکت کرد.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی سبب افزایش سرانه و درآمد پایدار شهرداری‌ها می‌شود، گفت: با توان مالی شهرداری‌ها پروژه‌ها به اتمام نخواهد رسید بنابراین مشارکت بخش خصوصی توسعه و دگرگونی و تحول شهرها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از خدمات پنج ماهه "علیرضا قربانی" در سمت سرپرست شهرداری قدردانی و "پیمان شکرزاده" به عنوان شهردار جدید گلپایگان معرفی شد.

کد خبر 381759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.