وقتی موزیلا خلافکار کار می شود

مرورگر موزیلا فایر فاکس به دلیل آزمایش‌های مربوط‌به استفاده از پروتکل DoH در این مرورگر، لقب خراب‌کار اینترنت را از نهادهای ارائه‌دهنده‌ خدمات اینترنتی در بریتانیا کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISPA) مستقر در انگلیس اعلام کرد جایزه «خراب‌کار اینترنت» امسال خود را به‌خاطر برنامه‌های سازندگان موزیلا برای پشتیبانی از پروتکل (DNS-over-HTTPS (DoH روی مرورگر فایرفاکس، به‌ این شرکت اهدا می‌کند.

ISPA در بیانیه‌ای که این هفته منتشر کرد، مدعی‌ شد برنامه‌های موزیلا برای پشتیبانی از پروتکل DoH به‌گونه‌ای است‌ که با نادیده گرفتن تعهدات فیلترینگ و کنترل خانوادگی بریتانیا باعث تضعیف استانداردهای امنیتی اینترنت در انگلستان شده‌ است.

بیانیه‌ انجمن تجارت تنها بعد از دو ماه سلسله انتقادات بی‌وقفه‌ دولت انگلیس و گروه‌های مختلف حامی، علیه گوگل و موزیلا حول محور پروتکل جدید DoH منتشر می‌شود.

سخنگوی موزیلا در یک گفت و گوی اختصاصی با سایت ZDNet گفته است "ما از اینکه یک انجمن صنعتی ویژه‌ی ISPها تصمیم به بدجلوه دادن یک بهبود در زیرساخت های دهه‌ها اینترنت قدیمی گرفته، ناامید و شگفت‌زده شده‌ایم. با وجود ادعاهای مخالف، یک DNS خصوصی‌تر مانع استفاده از فیلترینگ محتوا یا کنترل های خانوادگی در انگلستان نخواهد شد."

وی می گوید " DoH منافع امنیتی واقعی را برای شهروندان انگلیس ارائه می‌دهد. هدف ما ساختن یک اینترنت امن‌تر است و همچنان به گفتگوی جدی و سازنده با ذی‌نفعان معتبر در انگلیس درمورد چگونگی انجام این‌کار ادامه خواهیم‌ داد. ما درحال حاضر هیچ برنامه‌ای برای فعال کردن پروتکل DoH به‌طور پیش‌فرض در انگلستان نداریم."

سخنگوی موزیلا تاکیده کرده "ما درحال کاوش در مورد ظرفیت شرکای پروتکل DoH در اروپا به‌منظور به‌ارمغان آوردن این ویژگی امنیتی مهم به‌صورت گسترده‌تر برای دیگر اروپایی‌ها هستیم."

کد خبر 381667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.