تیر خلاص باهنر بر پیکر اصولگریان

تحولات حائز اهمیت امروز، فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

دست رد باهنر به ایده انتخاباتی مصباح‌یزدی

محمدرضا باهنر در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی درباره روند کاری شورای وحدت اصولگرایان، اظهار کرد: شورای ائتلاف اصولگرایی تلاشی است برای انتخابات مجلس شورای اسلامی. مشکل همیشه ما اینجاست که چند حزب فراگیر نداریم و بنابراین  فعالیت انتخاباتی توسط جبهه ها شکل می گیرد، زمانی که سال انتخابات فرا می رسد، توان‌مان باید صرف وحدت درون تشکیلاتی شود. این دوره هم هدف ما ائتلاف صد در صدی همه نیروهای اصولگراست که میزان موفقیت ما بستگی به گفت و گوها و شرایط محیطی دارد. به هر حال هشتاد درصد توان صرف ایجاد تشکیلات داخلی می شود و بیست درصد صرف رقابت با رقیب، البته طرف مقابل هم همین‌گونه است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه محتوا و جنس فعالیت مشخص است و مجموعه نیروهای اصولگرا تلاش می‌کنند با هم کار کنند، خاطرنشان کرد: ولی هر مقطعی می‌تواند نام این تشکیلات تغییر کند. تشکیلات می‌خواهد بزرگتر شود و بنابراین نام جمنا نخواهد داشت. مجموعه جمنا هم در این تشکیلات حضور دارند ولی مجموعه فراتر از جمناست نه اینکه شعبه‌ای از جمنا زده شود.

وی درباره اظهارات اخیر آیت‌الله مصباح‌یزدی مبنی بر انتخاب اصلح حتی از بین اصلاح‌طلبان در انتخابات، گفت: من این جمله آیت‌الله مصباح را نشنیده‌ام اما وی معتقد است که باید از اصلح حمایت شود حتی اگر رأی نیاورد که ما موافق این موضع نیستیم؛ زیرا فعالیت سیاسی باید به نتیجه ختم شود. ما در انتخابات صالح مقبول را بر اصلح غیر مقبول ترجیح می‌دهیم.

پیشنهاد محمود صادقی برای انفکاک چند سازمان از قوه قضائیه

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه قوه قضاییه عملا خودش را نظارت ناپذیر نشان می‌دهد، گفت: معتقدیم سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و ثبت احوال باید به دولت انتقال یابند که امکان نظارت مجلس بر آن‌ها بیشتر فراهم شود. محمود صادقی در گفت وگو پیرامون طرح واگذاری اداره سازمان زندان‌ها و برخی سازمان‌ها به دولت و وزارت دادگستری گفت: بحث انفکاک برخی از دستگاه‌هایی که کار قضایی انجام می‌دهند، اما ماهیت قضایی ندارند و ماهیت اجرایی دارند از قوه قضاییه، مدت‌ها قبل هم مطرح شد، در حال حاضر سازمان ثبت کار ثبت سند را انجام می‌دهد و ماهیت کارش اجرایی است، سازمان پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها نیز به همین ترتیب عمل می‌کنند و ماهیت کارشان قضایی نیست. این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انفکاک این سازمان‌ها بار قوه قضاییه را کم می‌کند و این مجال را برای قوه قضاییه فراهم می‌کند که به کار اصلی‌اش یعنی پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی به دعاوی برسد. وی تصریح کرد: وقتی این سازمان‌ها ذیل قوه مجریه قرار بگیرند مشکلات‌شان برای بحث‌های بودجه‌ای هم کمتر می‌شود و امکان نظارت مجلس بر آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد و به نوعی پاسخگو می‌شوند.

در برخی مناسک مذهبی، نوعی افراط مشاهده می‌شود

غلامعلی حداد عادل: قطعاً طراحان جنگ روانی علیه ملت ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی از ابزار روانشناسی اجتماعی بهره می‌گیرند و باید در مقابله با این جنگ روانی از ابزار روانشناسی اجتماعی استفاده شود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در برخی مناسک مذهبی هم نوعی افراط مشاهده می‌شود که موجب برخی کردارهای ناپسند می‌شود.

گفت‌وگوی ملی، از جلسات منظم در بیت رهبری تا گعده‌های دوره‌ای

وحدت و گفت‌وگوی ملی را دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب حالا به‌ صورت جدی‌تر و عملی پیگیری می‌کنند. تا به امروز مشخص شده بزرگان این دو جبهه مستمر دو جلسه جداگانه یکی در بیت رهبری و در محلی دیگر برگزار می‌کنند تا اختلافات بین این دو جریان سیاسی کاهش یابد و امید به مردم تزریق شود. جلساتی که در بیت رهبری برگزار می‌شود، به مدیریت حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران است. هشت فعال سیاسی اصولگرا و هشت فعال سیاسی اصلاح‌طلب یک‌هفته در میان در این محل به گفت‌وگو با هم می‌پردازند. جلسه دیگر با محوریت محمدرضا عارف، محمدرضا باهنر و احمد مازنی و هر بار در دفتر کار یکی از شخصیت‌های سیاسی اصولگرا یا اصلاح‌طلب برگزار می‌شود. 

نظر سخنگوی شورای نگهبان درباره دادگاه خاتمی

کدخدایی درباره دادگاه رضا خاتمی گفت: این بدیهیات اولیه حقوقی است. اگر کسی ادعایی کرده باید در وهله نخست مستندات داشته باشد، نه اینکه منوط به اظهارنظر سایرین باشد. فرض کنیم از مشارکت‌کنندگان ۱۰ میلیون تن هنوز قانع نشده‌اند و چشم به دادگاه دوخته‌اند! با یک رأی دادگاه قانع خواهند شد؟ خیر به نظر من قانع نمی‌شوند. 

اعتماد به صندوق رأی را برگردانیم

جمال عرف در دیدار با نخبگان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که ستاد انتخابات کشور امانت‌دار مردم بوده و کاملاً بی‌طرفانه، پاسخ اعتماد مردم را خواهد داد، گفت: باید اعتماد به صندوق رأی را برگردانیم و وظیفه ما امانت‌داری است.

وی با تاکید بر این‌که مشارکت مردم در انتخابات آتی، نقش محوری و اساسی در مسائل کشور دارد، گفت: دست اندرکاران انتخابات، ملزم و مکلف به رعایت بی‌طرفی و قانون‌ مداری در روند اجرای انتخابات هستند. 

وی با بیان این‌که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۵۲ تا ۷۲ درصد متفاوت بوده است، افزود: کمترین مشارکت مردمی در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و بیشترین نیز در دوره پنجم بوده است. 

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به چهار پایه اصلی انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات بر پایه مشارکت مردمی، امنیت، سلامت و رقابت بنا شده که وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، برقراری امنیت و سلامت انتخابات را برعهده دارد.

کنایه‌های توییتری فلاحت‌پیشه به چرچیل‌های پارلمانی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در صفحه توییتر خود نوشت: ‏انتخاباتی دیگر و تکاپوی چند چرچیل پارلمانی، آنهایی که اعتبار مجلس را در قمار لابی‌های بیرونی کاسته اند، منافع ملی را قربانی منافع شخصی و جناحی می کنند، نخبه کشی و نوچه پروری آنها سطح کارشناسی قوه مقننه را پایین آورده و تا هستند، مجلس در رأس امور نیست. خانه ملت نیازمند خانه تکانی است. 

 هنوز هیچ جمع‌بندی خاصی در مورد نوع مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات صورت نگرفته است

آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت در ارتباط با آخرین تحولات در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، گفت: هنوز هیچ جمع‌بندی خاصی در مورد نوع مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات صورت نگرفته است، چرا که باید ابتدا نسبت به آسیب شناسی اقدامات قبلی این شورا همچون نتایج عملکرد لیست امید در مجلس دهم اقدام کرده و سپس بر اساس نتیجه‌ حاصله و تحلیل از فضای سیاسی کشور مجموعه گزینه‌های موجود را روی میز گذاشته و در نهایت به راهبرد مشترک دست پیدا می‌کنیم.

پشت سر بحران کردستان، لانه جاسوسی آمریکا و رژیم بعث عراق قرار داشتند

 سردار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسمی که به‌ منظور انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس برگزار شد، گفت: بحران امنیت کردستان اولین تجربه سیاسی - مدیریتی بحران برای مسئولین کشور در مواجهه با توطئه‌های آمریکایی‌ها بود. پشت سر مسائل کردستان، بدون شک لانه جاسوسی آمریکا و رژیم عراق برای پشتیبانی از ضد انقلاب، اعم از پشتیبانی سلاح و مهمات و رادیو و تلویزیون، قرار داشت.

ممکن است اصولگریان میلی به علی لاریجانی نداشته باشند

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تنوع سلایق در جریان اصولگرایی گفت:اختلاف نظرها بین اصولگرایان به گونه‌ای نیست که قابل تحمل نباشد و به جدایی برخی شخصیت‌ها از این جریان تبدیل شود. وی در عین حال معتقد است که اگر میزان و شدت اصولگرایی در افرادی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند بالا باشد ممکن است دیگر میلی به علی لاریجانی نداشته باشند و او در انتخابات بعدی در میدان اصولگرایان بازی داده نشود.

سامانه ارتباطات تاکتیکی "سپهر ۱۱۰ " سپاه رونمایی و تحویل یگان های مردم پایه شد

آیین رونمایی از سامانه ارتباطات تاکتیکی "سپهر ۱۱۰ " با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه  و جمعی از فرماندهان و مسئولین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه برگزار و این سامانه تحویل یگان های مردم پایه شد.

این سامانه ارتباطی به همت مهندسان جوان معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه طراحی و ساخته شده و هدف از تولید و بکارگیری آن تداوم بهینه سازی و به روزرسانی تجهیزات ارتباطی فاوا به منظور متحرک سازی سامانه های فرماندهی و کنترل یگان‌های مردم پایه و زمینی با قابلیت بهره برداری در کلیه وسایل متحرک زمینی، هوایی و دریایی به ویژه عملیات های هجومی در شرایط تعاقب دشمن متجاوز می باشد.

سامانه ارتباطات تاکتیکی "سپهر ۱۱۰ " کلیه نیازهای ارتباطی فرماندهان سطوح مختلف راهبردی،عملیاتی، تاکتیکی و رزمی را در شرایط پدافندی و آفندی، امنیتی  دفاعی و بحران های ناخواسته مانند حوادث غیرمترقبه مرتفع می سازد.

 این سامانه دارای لایه های ارتباطی متعدد برای شرایط دفاعی ، امنیتی اعم از ارتباطات دیجیتال راه دورHF  و شهری، محلی و منطقه‌ای شامل سامانه های ارتباطیv/uhf  ، دیجیتال، امن، مولتی باند ، مولتی چنل، Ds، FH ، ادهاک، سلولار ،مقاوم و با قابلیت های رومینگ شبکه‌ای و ریموت پذیر با پهنای باند مورد نیاز برای انتقال صوت ،دیتا و تصویر می باشند.

سردار سلامی: در حال شکستن انحصار قدرت های بزرگ هستیم

کد خبر 381653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.