پارکینگ سیار؛ جایگاهی برای دوچرخه‌ها

کمپانی Union، برند معروف دوچرخه‌سازی هلند، فضاهای پارک خودرو در شهر آمستردام را به مکانی برای پارک هشت دوچرخه تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدون شک مردم کشور هلند به ملت دوچرخه‌سوار در سراسر دنیا معروف هستند. کمپانی Union، برند معروف دوچرخه قصد دارد این شهرت را در آینده نیز حفظ کند. در این کشور فضاهای زیادی به پارک خودرو اختصاص داده شده است و دوچرخه سواران برای پارک دوچرخه‌های خود اغلب با مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل، کمپانی Union به همراه یک آژانس تبلیغاتی به نام Natwerk تصمیم گرفت راه‌حلی خلاقانه برای این مشکل طراحی کند.

کمپانی دوچرخه Union با همکاری آژانس تبلیغاتی Natwerk یک پارکلت سیار برای پارک دوچرخه‌ها در شهر طراحی کرد که تنها به اندازه پارک یک خودرو معمولی خیابان را اشغال می‌کند و می‌تواند تعداد هشت دوچرخه را در خود جای دهد.

 این پارکلت مجهز به سقف، چرخ و یک شماره پلاک قانونی هلندی است که روی آن نصب شده است. از آن‌جا که پارک کردن در خیابان‌های شهر آمستردام مستلزم داشتن یک شماره پلاک در زمان پرداخت هزینه پارک است، در نتیجه وجود شماره پلاک برای پارکلت سیار ضروری است تا بتوان آن را در هر نقطه از شهر پارک کرد. هزینه پارک این پارکینگ سیار برابر با هزینه پارک یک خودرو در کشور هلند است.

پارکینگ سیار دوچرخه در شهر آمستردام معمولا در مناطقی با بیشترین فروشگاه‌ و مراکز تجاری پارک می‌شود تا تبلیغی برای دوچرخه و دوچرخه‌سواری باشد. ایجاد طرح‌هایی مانند طرح پارکینگ سیار در شهر آمستردام، علاوه بر تاثیری که از نظر اقتصادی و فرهنگی بر ساکنان یک شهر می‌گذارد می‌تواند گواهی بر رسیدن به تحولات شهری با صرف کم‌ترین هزینه‌ها باشد. در طراحی پارکلت سیار آمستردام تنها از تعدادی چرخ، یک پلاک قانونی و یک سقف استفاده شده است.

کد خبر 381594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.