قیمت منطقی سوخت‌های فسیلی توسعه انرژی سبز را اثربخش می‌کند

یک تولید کننده پنل های خورشیدی گفت: تلاش ها برای توسعه انرژی های سبز زمانی اثربخش خواهد بود که قیمت سوخت های فسیلی منطقی باشد در غیر این صورت استفاده از سیستم های خورشیدی برای شهروندان توجیه اقتصادی ندارد.

عباس رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال های اخیر در اصفهان از سیستم های تولید انرژی پاک استقبال خوبی شده است.

وی ضمن تقدیر از شهرداری اصفهان برای برگزاری همایش و نمایشگاه شهر خورشیدی،  تصریح کرد: این همایش نخستین حرکت مثبت در زمینه فرهنگسازی برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر است اما با این حال برای توسعه پنل های خورشیدی مشکلاتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بخش انرژی خورشیدی شرکت پولار با اشاره به برخی مشکلات در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر، گفت: نظام مهندسی در تهیه نقشه های ساختمانی باید امکان تجهیز ساختمان ها به سیستم های خورشیدی را در نظر بگیرد، باید اساس فنی نصب این سیستم ها در ساختمان درست باشد و شهرداری در این زمینه می تواند کمک کند

وی افزود: شرکت سولار پولار طی ۱۵ سال گذشته در زمینه تولید سیستم های صفحه تخت ( Flat Plate) مدل ها و پروژه های بسیاری را ارائه کرده است که در ساختمان های تک واحدی تا مجتمع های مسکونی بزرگ کاربرد دارد.
این تولید کننده ادامه داد: به تازگی نیز پنل های برق و حرارت همزمان را تولید کردیم، تکنولوژی جدیدی که انرژی خورشید را به برق تبدیل می کند و در باتری ها و شبکه سراسری برق قابلیت استفاده دارد و همچنین برای تامین آب گرم منازل مناسب است.

رحیمی گفت: نرخ متوسط نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی برای هر واحد مسکونی هشت میلیون تومان است.

این تولید کننده پنل های خورشیدی ارزان بودن سوخت های فسیلی را یکی از مشکلات اساسی دانست و افزود: تلاش برای توسعه انرژی های تجدید پذیر و سیستم های خورشیدی زمانی اثر بخش خواهد بود که قیمت سوخت های فسیلی منطقی باشد در غیر این صورت با توجه به مجانی بودن نرخ گاز و نفت، برای مصرف کننده استفاده از انرژی های پاک توجیه اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: توسعه انرژی های پاک و تولید تجهیزات انرژی خورشیدی آینده خوبی دارد در صورتی که شهرداری و سازمان نظام مهندسی استفاده از این سیستم ها را الزام کنند.

کد خبر 381589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.