۵ روستای چادگان آب شرب سالم ندارد

چادگان_نماینده مردم چادگان، فریدن، فریدونشهر و بویین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم پنج روستای بخش مرکزی شهر چادگان با وجود نزدیک بودن به سد زاینده‌رود از نعمت آب شرب و سالم محروم هستند و اجرای پروژه آبرسانی به این بخش به کندی انجام می‌شود و آبفا باید در تسریع اجرای این پروژه اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، اکبر ترکی امروز( شنبه) در جلسه بررسی مشکلات آب‌وفاضلاب غرب استان با بیان اینکه امسال ۱۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان برای پروژه فاضلاب چادگان در بودجه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی شبکه‌گذاری و تکمیل طرح آغاز خواهد شد. 

وی با بیان اینکه کار مطالعات فاضلاب شهر رزوه همزمان با پروژه فاضلاب شهر چادگان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: مردم پنج روستای بخش مرکزی شهر چادگان با وجود نزدیک بودن به سد زاینده‌رود از نعمت آب شرب و سالم محروم هستند و اجرای پروژه آبرسانی به این بخش به کندی انجام می‌شود و آبفا باید در تسریع اجرای این پروژه اقدام کند.

تکمیل فاضلاب چادگان ۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

هاشم امینی، مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: چادگان در مجاورت سد زاینده‌رود قرار دارد و به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر باید اجرایی شود.

 وی گفت: در مدار قرار گرفتن تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان با وجود آب و هوای کوهستانی و رودخانه‌های زیاد و سد زاینده‌رود که در این منطقه احداث شده است برای جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی لازم و ضروری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چادگان از سال ۹۲ آغاز شده است، یادآور شد: با وجود سیستم  فیلتراسیون دو لایه این تصفیه خانه یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌ها است که قرارداد اجرایی آن به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان منعقد شده است، اما تاکنون حدود چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تکمیل آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 381522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.