اصفهان دارای بنیه قوی در هندبال است

رییس هیئت هندبال استان اصفهان گفت: اصفهانی‌ها با تلاش توانستند یک بنیه قوی بازیکنی، مربیگری و داوری در هندبال داشته باشند. تیم‌های شهرستان اصفهان هم سابقه حضور در لیگ برتر را دارند که نشان می‌دهد شهرستان‌های این شهر در هندبال فعال هستند.

حسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت فعلی هندبال استان اصفهان، اظهار کرد: اردیبهشت مسابقات هندبال ساحلی زنده رود به مناسبت نکوداشت اصفهان با حضور ۶۸ تیم برگزار شد؛ مسابقات نوجوانان استان را با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و آموزش پرورش انجام دادیم و جام مولای عرشیان دختران و پسران را برگزار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر مسابقات کشوری نونهالان، نوجوانان و جوانان آغاز شده که تیم‌ها آماده مسابقات می‌شوند، مسابقات ارتش از ۹ الی ۱۴ تیر ماه برگزار می‌شود که با هوانیروز اصفهان در این رابطه همکاری داریم و از ۲۱ تیرماه میزبان مسابقات نوجوانان کشور هستیم. مسابقات تیم هندبال ساحلی هم در رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

 رییس هیئت هندبال استان اصفهان با بیان اینکه لیگ برتر هندبال از اواخر مردادماه با حضور دو تیم از اصفهان آغاز می‌شود، تصریح کرد: سپاهان و ذوب آهن دو باشگاه باسابقه هستند که برنامه ریزی خوبی در زمینه هندبال داشته‌اند، هیئت هم هر جایی لازم باشد کمک فنی می‌کند. ذوب آهن از سال ۷۱ و سپاهان از سال ۷۲ در بخش آقایان و بانوان هندبال تیمداری می‌کنند که همیشه در کورس قهرمانی بوده‌اند.

افتخاری در مورد حضور اسپانسرها در هندبال، خاطر نشان کرد: اصفهان بازیکنان زیادی در رشته هندبال دارد و اسپانسرهای بیشتری می‌توانند در این رشته ورود کنند، ظرفیت آقایان اصفهان در لیگ برتر هندبال سه تیم و در بانوان دو تیم است. رزومه تیم‌های ملی را که نگاه می‌کنیم، بیشتر بازیکنان از اصفهان بوده‌اند که این نشان می‌دهد اصفهان پتانسیل بالایی در هندبال دارد و اگر اسپانسرهای این رشته بیشتر شوند، نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: باشگاه سپاهان و ذوب آهن در بخش آقایان و بانوان هندبال تیمداری می‌کنند که سال گذشته تیم هندبال نجف آباد در لیگ برتر هندبال حضور داشت. در سال جاری اگر نجف آباد توان شرکت در لیگ برتر را نداشته باشد به دنبال جایگزین مناسب آن هستیم.

رییس هیئت هندبال استان اصفهان با اشاره به اینکه با آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان تعامل خوبی داریم، تاکید کرد: سال ۹۷ مسابقات استعدادهای برتر هندبال کشور برگزار شد و اصفهان در سه رده دختران، پسران و هندبال ساحلی اول شد که این نشان دهنده استعدادیابی خوب در این شهر است.

افتخاری با بیان اینکه شاکله اصلی تیم ملی هندبال را اصفهانی‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: هفت نفر اصفهانی در تیم ملی هندبال ساحلی حضور داشتند که درنهایت سوم آسیا شدند؛ شش بازیکن لژیونر اصفهانی در خارج از کشور بازی می‌کنند.

وی در رابطه با کنار رفتن اعضای اصفهانی تیم ملی در یک برهه زمانی، اظهار کرد: در آن زمان فدراسیون هندبال به دلیل اینکه از استان‌های دیگر اعتراض دریافت می‌کرد که چرا بیشتر اعضا تیم ملی از اصفهان هستند، تصمیم گرفت از نیروهای این شهر در تیم ملی استفاده نکند که ضررش را خودشان دیدند.

رییس هیئت هندبال استان اصفهان ادامه داد: برخی افراد خودشان تلاشی برای موفقیت نمی‌کنند و می‌خواهند کسانی که به موفقیت رسیده‌اند را پایین بکشند. اصفهانی‌ها با تلاش توانستند یک بنیه قوی بازیکنی، مربیگری و داوری در هندبال داشته باشند. تیم‌های شهرستان اصفهان هم سابقه حضور در لیگ برتر را دارند که نشاند می‌دهد شهرستان‌های این شهر در هندبال فعال هستند.

کد خبر 381438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.