در سال جاری نرخ بیکاری شهرستان به ۱۱.۵ درصد رسید

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: تجمع کارگران زرفنر در روزهای اخیر ناشی از عدم پرداخت حقوق نبود بلکه بین مدیر و کارگران مشکلی پیش آمده بود که پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز ( پنجشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های توسعه اشتغال ایجاد مراکز بوم گردی است، اظهار کرد: تعداد مراکز بوم گردی شهرستان از پنج به ۲۰ مرکز در یک سال اخیر افزایش داشته و سعی داریم به ۴۰ مرکز بوم گردی برسانیم.

وی گفت: الویت پذیرش نیرو در کارخانه استویا نیروهای بومی شهرستان است و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی، فیزیک، شیمی و عمران با در دست داشتن مدارک خود می‌توانند به قسمت پذیرش این کارخانه مراجعه کنند.

فرماندار گلپایگان گفت: سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی مسدود شده و لازم است بک سهمیه مشخص برای شهرستان گلپایگان در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه بانک باز پس گرفتن وام است که البته ساز و کار مناسبی در بانک‌ها برای پرداخت وام نیست زیرا به متقاضیان دریافت تسهیلات ۱۸ درصد در شهرستان وام پرداخت نمی‌شود.

یارمحمدیان گفت: در سال جاری نرخ بیکاری شهرستان به ۱۱.۵ درصد رسیده در صورتی که نرخ بیکاری کشور افرایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نارضایتی‌های شغلی نداشتیم، گفت: تجمع کارگران زرفنر در روزهای اخیر  عدم پرداخت حقوق نبود بلکه بین مدیر و کارگران مشکلی پیش آمده بود که پیگیری می‌شود، از مدیر توانمند زرفنر دفاع خواهیم کرد اما مطالبات کارگران نیز پیگیری می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان ۵۶ هزار ۴۱۹ نفر است

در ادامه میثم سلیمانی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان سه  شهرک صنعتی دارد، اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان ۵۶ هزار ۴۱۹ نفر است.

وی افزود: براساس آخرین آمار ۱۸ هزار و ۹۱۳ نفر در شهرستان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۹۸ نفر بیمه شده اجباری و سه  هزار و ۳۱۵ نفر  بیمه شده اختیاری هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان در سال گذشته ۱۲.۶ درصد بوده که امسال به ۱۱.۵ درصد رسیده است، گفت: شهرستان در حوزه اشتغال پایدار روستایی عملکرد خوبی داشته است و در اعتبارات ابلاغی بالغ بر ۱۱۹ درصد جذب اعتبار داشتیم.

وی افزود: طرح‌های بلاتکلیفی در بانک‌ها داریم اما سقف مجاز تعداد طرح‌ها بیشتر از سقف مجاز بوده و متقاضیان دریافت تسهیلات را نمی‌توانیم به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه ۶۷ طرح روستایی به ارزش ۱۲۶ هزار و نه میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که تعداد ۶۰ طرح با مبلغ ۵۹ هزار و ۱۱۵ میلیون ریال پرداخت شده که ۱۶۹ اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی، گفت: از ۳۲۲ رشته مشاغل خانگی تعدادی ستاره‌ دار هستند و بیشتر افراد در گلپایگان متقاضی طرح‌های ستاره دار بودند که شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی براساس دستور العمل‌های داخلی با اجرای آن موافقت نمی‌کردند و درخواست دادیم که این مشاغل حذف شوند.

کد خبر 381336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.