فضای کسب و کار در کشور فضای مناسبی نیست

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوانان فارغ التحصیل اهل کار هستند اما منابع مالی برای اشتغالزایی در اختیار ندارند، گفت: جوانان به علت عدم منابع کافی نباید علاف شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز( پنجشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با اشاره اینکه فضای کسب و کار در کشور فضای مناسبی نیست و متولی خاصی ندارد، اظهار کرد: کارآفرینان برای ایجاد اشتغال با بروکراسی اداری مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه جوانان فارغ التحصیل اهل کار هستند اما منابع مالی برای اشتغال زایی در اختیار ندارند، گفت: جوانان به علت عدم منابع کافی نباید علاف شوند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان ۲۷ مرکز بوم گردی و دو شرکت دانش بنیان داریم که منابع کافی نیست که در اختیارآن‌ها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان گلپایگان فضای همدلی، انسجام، وحدت و همکاری وجود دارد بنابراین مشکلات درون شهرستانی ناشی از نداشتن تفویض اختیار مسؤولان شهرستان است چرا که تصمیم‌گیری‌ها در استان باید انجام شود و همین سبب کند شدن روند ایجاد فضای کسب و کار شده است.

بختیار با بیان اینکه گلپایگان مشهور به هلند ایران و بزرگترین تولید کننده شیر کشور است، گفت: نیروهای انسانی متخصص و نخبه شهرستان تربیت یافته دانشگاه فنی و حرفه‌ای، صنعتی شریف و سایر دانشگاه‌های شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه جوانان گلپایگانی مشتاق اشتغال زایی در کارهای فنی و حرفه‌ای هستند و به همین دلیل در بخش صنعت و کشاورزی خلاقیت‌های مفیدی توسط این جوانان بومی  انجام شده است، افزود: معاون علمی و فنآوری رییس جمهور  در سفر به گلپایگان با مشاهده استارت آب‌ها و ابتکارات و خلاقیت جوانان این شهرستان متعجب شدند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی کارخانه پلوس در شهرستان خبر داد و گفت: صنعت پلیمر گلپایگان به دلیل رعایت استاندارد لازم برند کشور است، در قطعه سازی شرایط خوبی داریم و اعلام آمادگی برای ساختن قطعات موتور در گلپایگان داریم و نیاز به واردات از خارج کشور نیست.

وی تصریح کرد: گلپایگان قابلیت تولید کشت گیاهان دارویی را دارد و اسانس گل‌محمدی گلپایگان بی‌نظیر است.

کد خبر 381322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.