وصول مطالبه ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری از دانشگاه صنعتی

شهردار خمینی‌شهر گفت: همکاری و تعامل با مسئولان ملی و استانی منجر به وصول مطالبه ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری از دانشگاه صنعتی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر حاج حیدری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری خود با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ پروژه عمرانی در خمینی شهر در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: بازگشایی گلوگاه ها در محلات شهر و به ویژه جوی آباد از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

وی اجرای پروژه های منطقه گردشگری «لادر» و «بام سبز » را از مهمترین پروژه های حوزه گردشگری خمینی شهر دانست و گفت: ایجاد چندین پروژه فضای سبز برای رفاه حال شهروندان نیز از اقدامات اجرا شده در خمینی شهر است.

شهردار خمینی شهر راه‌اندازی پارک خشک و پارک ساحلی ویژه کودکان را نیز از پروژه های خلاقانه شهرداری دانست و افزود: ساماندهی ورودی های شهر از دیگر پروژه های در دستور کار این شهرداری است، ورودی دانشگاه در مساحت ۵۰۰ هزار آماده آسفالت است و تا یک هفته آینده در اختیار راه و شهرسازی برای آسفالت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برقراری تعامل با مسئولان کشوری و استانی طی چند سال اخیر به خوبی انجام شده است، تصریح کرد: تعامل، هماهنگی و جامع‌نگری بین شهرداری خمینی شهر و دانشگاه صنعتی منجر به پرداخت مطالبه ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری از دانشگاه شد.

حاج حیدری با بیان اینکه خمینی شهر و کاشان در سال گذشته در بین شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه های برتر استان در بحث گردشگری شد، اضافه کرد: ما سال گذشته ۴۱۰ هزار گردشگر را پذیرا بودیم و افزایش این میزان گردشگر را همچنان در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه مردم خمینی شهر در صنعت سنگ فعالیت دارند، افزود: کانون اصلی فعالیت آنها در شهرک صنعتی محمود آباد است، در بحث صادرات هم موفقیت های خوبی داشته‌ایم که این امر در اقتصاد شهر تاثیر گذار خواهد بود.

طرح جامع خمینی شهر بازنگری شد

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه طرح جامع این شهر بازنگری شد، افزود: این طرح در دست اجرا قرار دارد و طرح تفصیلی نیز در دست مطالعات است و ایرادات طرح جامع نیز در این طرح برطرف خواهد شد.

وی در خصوص توسعه خمینی شهر اظهار کرد: خمینی شهر با اصفهان موزاییک است، در برخی محلات مشترک امکان توسعه این شهر را نداریم اما باید توجه داشت که این شهر ۶۰۰ هکتار بافت قدیمی و فرسوده دارد و توسعه شمال شهر برنامه ریزی شده است.

ظاهر محلات حاشیه‌نشین تغییر می‌کند

حاج حیدری در خصوص حاشیه نشینی در خمینی شهر گفت: توسعه خدمات در این مناطق را داریم تا ظاهر این محلات را تغییر دهیم.

وی بودجه سال جاری شهرداری خمینی شهر را ۱۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تحقق این بودجه در چهار ماهه ۲۰ درصد بیشتر از پیش بینی‌ها بوده است.

شهردار خمینی شهر در خصوص ساماندهی باغات این شهر گفت: باغات اغلب ریزدانه است و برای کشاورزان سودی ندارد اما قانون اجازه ساخت و ساز آن‌ها را نداده است.

خیابان مرکزی خمینی شهر ساماندهی شد

وی در خصوص ساماندهی خیابان مرکزی خمینی شهر تصریح کرد: اجرای عملیات عمرانی این خیابان رو به اتمام است، محور میانی این خیابان با نام جاده سلامت راه اندازی شده است و تا ۲۰ روز آینده این آسفالت شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حاج حیدری با بیان اینکه فضای ورزشی خمینی شهر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، ادامه داد: راه اندازی این مراکز متولی خاص دارد اما شهرداری بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده را در هفته دولت امسال راه اندازی خواهد کرد.

وی در خصوص بهره برداری از مترو گفت: خط دو مترو اصفهان به خمینی شهر وصل خواهد شد و تعهد شهرداری اصفهان بهره برداری تا ایستگاه رهنان است و مابقی این خط را شهرداری خمینی شهر بهره برداری می‌کند.

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه سیستم اتوبوسرانی این شهر وضعیت خوبی ندارد، گفت: در حال حاضر بازسازی اتوبوس ها را در دستور کار داریم و تاکنون ۳۰ اتوبوس بازسازی شده است و ۴۰ اتوبوس دیگر در دستور کار است.

وی ادامه داد: ناوگان تاکسیرانی شهرداری خمینی شهر نوسازی شده است و در این خصوص مشکلی نداریم.

کد خبر 381247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.