پایان تلخ برای آرژانتین در سرزمین قهوه/ "آلیسون بکر" گربه سیاه مسی

تیم ملی فوتبال آرژانتین با شکست دو بر صفر مقابل برزیل پایان تلخی در رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۱۹ داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات کوپا آمریکا که در کشور برزیل در حال پیگیری است، بامداد امروز سوپر کلاسیکوی جذاب بین تیم میزبان و آرژانتین در مرحله نیمه نهایی برگزار و اولین فینالیست این مسابقات مشخص شد.

برزیل با گل‌های "گابریل ژسوس" و "بابی فیرمینو" پیروز میدان شد؛ این برد در حالی برای طلایی پوشان به دست آمد که آرژانتین بهتر از حریف خود ظاهر شد و همچون دو دوره اخیر تشنه رسیدن به فینال و کسب اولین جام ملی برای مسی بود.

اما نکته دیگر که اهمیت پیروزی برزیل مقابل آرژانتین را چند برابر می‌کند، مربوط به محل برگزاری این دربی جذاب ورزشگاه مینه‌رائو در شهر بلوهوریزونته بود، جایی که تماشاگران میزبان از آن خاطره خوشی نداشتند؛ جام جهانی ۲۰۱۴ و در نیمه نهایی مانشافت (آلمان) با ۷ گل برزیل را در مقابل دیدگان هوادارانش، تحقیر کرد.

برزیل و آرژانتین تا به حال مصاف‌های زیادی مقابل هم داشته‌اند که ۱۵ برد سهم آبی‌های بوینس آیرس، و حالا ۱۰ برد سهم سلسائو است، اما نکته جالب اینجاست که برزیلی‌ها هرگز در خاک کشور خود مغلوب مسی و یارانش نشده‌اند و با برد شب گذشته خاطره‌ی تلخ دیدار جام جهانی را به دست فراموشی سپردند و روند شکست ناپذیری خود مقابل این رقیب سنتی را حفظ کردند.

شب گذشته شاهد یک دوئل جذاب بین آلیسون بکر و مسی بودیم؛ ماجرای این دوئل از دیدار برگشت رم و بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز شد؛ آبی اناری‌ها بازی رفت را چهار بر یک برده بودند و در بازی برگشت ۴ بر صفر از تیم ایتالیایی شکست خوردند و از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف شدند.

در سال ۲۰۱۹ بارسلونا این بار در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها مقابل لیورپول قرار گرفت و در حالی که بازی رفت را با درخشش مسی با نتیجه سه بر صفر برده بود، در بازی برگشت مقابل  آلیسون بکر در چهارچوب دروازه لک‌لک‌ها قرار گرفت و او یکی پس از دیگری موقعیت‌های بارسایی را خنثی می‌کرد؛ آبی اناری‌ها در یک مسابقه عجیب و غیر منتظره باز هم اسیر کام بک شدند و همانند دیدار سال ۲۰۱۸ مقابل رم از صعود به مرحله بعدی جا ماندند.

با وجود شکست‌هایی که کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین و باشگاه بارسلونا مقابل سنگربان برزیل و لیورپول متحمل شده، می‌توانیم آلیسون بکر را گربه سیاه این نابغه‌ی دنیای فوتبال بدانیم.

از بحث جدال این دو بازیکن که خارج شویم، به موضوع عدم موفقیت آلبی سلسته با کاپیتانی مسی در عرصه‌ی ملی و بد یمنی خاک کشور برزیل برای آن‌ها می‌رسیم؛ کاپیتان لئو یک بار در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ در سرزمین قهوه به میدان رفته است که آن را با بد شانسی به ژرمن‌ها واگذار کرد و بار دوم رقابت‌های کوپای امسال بود.

در حالی که آلبی سلسته جام را خوب شروع نکرده بود، در گروهش دوم شد و مرحله حذفی را با پیروزی مقابل ونزوئلا شروع کرد تا به نیمه نهایی و تیم برزیل برسد؛ باز هم بخت یار کاپیتان لئو نبود و درحالی که مسی و یارانش بازی فوق‌العاده‌ای را مقابل برزیل به نمایش گذاشتند، تقدیر نمی‌خواست آرژانتین بالاخره با اعجوبه تکرار نشدنی خود جام ببرد و آن‌ها دو بر صفر مغلوب میزبان شدند و با جام وداع کردند.

این باخت در حالی به دست آمد که آرژانتینی‌ها دو بار توپ را به تیرک دروازه آلیسون زدند، و داور اکوادوری این بازی هم یک پنالتی برای تیم مسی نگرفت تا او و هم تیمی‌هایش با یک بد شانسی دیگر مواجه شوند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین پس شکسته مقابل برزیل با خبرنگاران مصاحبه‌ای انجام داد و اظهارکرد: ما بهترین بازی‌مان را امشب در کوپا آمه‌ریکا انجام دادیم. آن‌ها هرگز بهتر از ما نبودند؛ داور دو پنالتی ما را نگرفت و VAR دخالتی نکرد و داور سمتش نرفت.

وی ادامه داد: گل دوم برزیل با خطای پنالتی که داور روی آگوئرو نگرفت، انجام شد داور امروز برای برزیل کلی سوت زد و برای ما کلی کارت نشان داد، اما تصمیم نگرفت که سمت VAR برود. این مزخرف است.

کاپیتان آلبی سلسته افزود: از اول بازی سوت‌ها به نفع برزیل چرخش داشت و این میل بازی را از ما دور کرد. در این تورنمنت ما تعداد زیادی خطاهای ناجوانمردانه علیه خودمان دیدیم، که بیشتر آن‌ها هم به نفعمان سوت زده نشد. ولی مقابل برزیل ما سزاوار این نتیجه نبودیم. امیدوارم فدراسیون آمریکای جنوبی این وضعیت را ببیند که بعید می‌دانم توجه کند.

مسی در پایان اظهار داشت: امشب ما تیم شایسته‌ای بودیم. با این تیم راحت هستم؛ بازیکنان نشان دادند که با عشق برای تیم ملی بازی می‌کنند و آن‌ها نیاز به زمان و صبر دارند. دوست دارم تا جایی که می‌توانم به این تیم کمک کنم و تا جام حذفی ۲۰۲۲ در تیم ملی فوتبال آرژانتین می‌مانم.

حال باید منتظر ماند و دید لیونل مسی در کوپای ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند حداقل یک جام را با تیم ملی بالای سر ببرد و تنها خط تیره‌ی کارنامه درخشان ورزشی خود را پاک کند یا خیر؟

کد خبر 381207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.