"زاینده‌رود" پایگاه مرکزی ورزش‌های سه‌گانه ایران می‌شود

لنجان_رییس هیئت سه‌گانه استان اصفهان گفت: این شهر به عنوان پایگاه مرکزی ورزش‌های سه‌گانه ایران معرفی می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود امیدواریم با این تصمیم موافقت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد شرفا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سه‌گانه رشته ورزشی ترکیبی است و شرکت‌کنندگان آن با انجام سه مرحله استقامتی شنا، دوچرخه‌سواری و دو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: حدود ۱۲ سال است که ورزش سه گانه در کشور رونق گرفته و در این سال‌ها ورزشکاران استان موفق به کسب عناوین زیادی شده‌اند.

رییس هیئت سه‌گانه استان اصفهان تصریح کرد: این رشته ورزشی جزء رشته‌های المپیکی است و قطعا ورزشکاران کشور می‌توانند عناوین برتر مسابقات آن را کسب کنند، بنابراین ایجاد هماهنگی بین هیئت‌های ورزش سه‌گانه، شنا، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی در شهرستان‌های استان ضروری است.

شرفا با بیان اینکه رشد و ارتقای ورزش‌های سه‌گانه استان نیازمند اراده و همت هیئت‌های شنا، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری است، تأکید کرد: ظرفیت بسیار بالایی در شهرستان‌های استان در حوزه ورزش وجود دارد، اما ورزشکاران شهرستانی به دلایل مختلف کمتر دیده می‌شوند و این در حالیست که باید به این گروه از ورزشکاران بیشتر بها داده شود، بنابراین هیئت سه‌گانه استان در تلاش است از ظرفیت‌های ورزشی شهرستان‌ها بیشتر استفاده کند.

شرفا اضافه کرد: در حال حاضر کمیته شهرستان‌های ورزش سه‌گانه استان در حال شکل‌گیری است و به دنبال فراهم کردن مکان و تجهیزات مناسب در همه رده‌های سنی این رشته هستیم؛ استعدادیابی، آموزش و ارتقای سطح دانش مربیان را نیز در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: این شهر را به عنوان پایگاه مرکزی ورزش‌های سه‌گانه ایران معرفی می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود امیدواریم با این تصمیم موافقت شود.

کد خبر 381176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.