اقدام عجیب یک برنامه رسانه ملی

انتقاد رئیس فراکسیون حقوق شهروندی و رئیس فراکسیون شفاف سازی از اقدام شبکه ۳ سیما.

به گزارش ایمنا، شبکه سه سیما در اقدامی عجیب در برنامه صبحگاهی روز گذشته، کشتی سارینا را که در حال دور زدن تحریم‌ های نفتی بود تا خود چین مسیریابی و مسیر دور زدن تحریم نفتی را اعلام کرد! درحالی که مسئولان بر محرمانه نگه‌ داشتن اطلاعات فروش نفت تأکید می‌کنند تا طرف آمریکایی جلوی راه‌های فروش نفت رانگیرد. 

این موضوع واکنش ها و نقد هایی را به دنبال داشته است، از جمله  عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود آورده است: آیا اقدام شبکه ⁧سه⁩ سیما در نمایش چگونگی دور زدن تحریم‌های نفتی، حتی اگر با هدف به رخ دشمن کشیدن هم باشد، باز بر خلاف منافع ملی، در ضدیت با آن و خیانت به کشور و ملت نیست؟ حالا که امیدی به هیأت نظارت بر صدا و سیما نیست، شورای⁩ عالی امنیت ملی حتماً باید به موضوع ورود و برخورد جدی نماید.

همچنین محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: آیا کار شبکه سه سیما در نمایش مسیر دور زدن تحریم های نفتی یک اقدام ضد امنیت ملی نیست؟! هیئت نظارت بر صدا و سیما باز هم طبق معمول فقط "نظاره" می کند! دادستان چرا ورود نمی کند؟

عذر بدتر از گناه صداوسیما: فایننشنال تایمز منتشر کرد، ما بازنشر کردیم!

پس از انتقادها به پخش گزارشی عجیب در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره دور زدن‌های تحریم‌های نفتی ایران، روابط عمومی این برنامه با ارسال جوابیه‌ای  خطاب به رسانه‌ها نوشت: «فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی [در رسانه آمریکایی فایننشال تایمز] رسانه‌ای شده است». به نظر می رسد با توجه به تاکیدات چندین‌ باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست.

کد خبر 381173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.