از هیچ رشته ورزشی حمایت نمی‌شود/ ووشوکاران به سمت "موتای" روی آورده‌اند

دارنده مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون گفت: یک نفر که می خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود چند میلیون به بازیکنان ملی می دهد و از آن ها تشکر و قدردانی می کند اما پس از اینکه رأی می‌آورد دیگر به سمت ورزشکاران ملی نمی آید.

حمیدرضا لادور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با آخرین وضعیت تمرینی خود و وضع جسمانی‌اش اظهار کرد: امروز(یکشنبه) در وزن ۸۰ کیلوگرم مسابقه دارم که در صورت برد به عضویت تیم ملی در می‌آیم و می‌توانم در مسابقات قهرمانی جهانی ووشوی بزرگسالان جهان که اواخر مهرماه به میزبانی چین و در شهر شانگهای برگزار می‌شود، شرکت کنم.

وی افزود: مسابقات جهانی در ۱۰ وزن برگزار می‌شود که پنج نفر اعزامی به مسابقات داریم که تمام تلاشم را می‌کنم تا در بین پنج نفر باشم.

این ووشوکار اصفهانی با اشاره به اینکه برنده مسابقات رزمی را نمی‌توان روی برگه مشخص کرد، گفت: در ووشو شرایطی ایجادشده که در سنگین وزن بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم و هرکدام عملکرد بهتری داشته باشد به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند. دو سال پیش مصدومیتی در ران پا داشتم که به طور کامل بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه نبودن بخش ساندا ووشو در المپیک روحیه ورزشکاران ساندا را خراب کرده است، تصریح کرد: تعداد زیادی از ورزشکاران ساندا به رشته موتای روی آورده‌اند چرا که  قرار است سال ۲۰۲۴ موتای به رشته‌های المپیکی اضافه شود و ورزشکاران برای به دست آوردن مدال این رقابت‌ها ملحق می‌شوند؛ مدال المپیک بزرگ‌ترین افتخار یک ورزشکار است و امیدوارم به زودی ساندا المپیکی شود.

ملی پوش اصفهانی ووشو در رابطه با تیم ملی ووشو ایران، اظهار کرد: دو سال گذشته در روسیه قهرمان جهان شدیم که انتظارات از ما نسبت به سال‌های قبل بالاتر رفت و بچه‌ها با عملکرد خوبی که داشتند توانستند انتظارات را برآورده کنند. تیم ملی ووشو ایران همواره یکی از سکوهای اول تا سوم جهان و آسیا را در اختیار داشته است. 

لادور اضافه کرد: سطح کشور ما با کشورهای روسیه، چین، ماکائو و کره تقریبا برابری می‌کند اما غیرت ایرانی همیشه در مسابقات تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه استعدادیابی در ووشو اصفهان از سنین شش الی هفت سال شروع شده است، تصریح کرد: استعدادیابی فعالیت خوبی است که به نظر من باید در همه رشته‌ها انجام شود. هفتاد درصد تیم بزرگسالان که برای مسابقات اعزام می‌شوند از جوانان هستند و برای مثال من قهرمان جوانان شدم و از آنجا به تیم ملی بزرگسالان راه یافتم.

ملی پوش اصفهانی ووشو در خصوص اینکه کدام استان‌های ایران در ووشو قوی‌تر است، خاطرنشان کرد: ووشو دو بخش تالو و ساندا دارد که اصفهان قطب اول تالو است و توانسته در این بخش مدال‌های زیادی کسب کند اما در بخش ساندا هر استان تک ستاره‌ای دارد و نمی‌توان گفت که کدام استان بهتر است. سال گذشته اصفهان قهرمان مسابقات کشوری شد که بعد از اصفهان، زنجان، هرمزگان و بندرعباس را می‌توانیم از قطب‌های ووشو ایران بدانیم.

لادور با بیان اینکه تمرکزم روی مسابقات جهانی است، تاکید کرد: امیدوارم جزء نفرات اعزامی باشم تا بتوانم مدال خوش رنگی برای ایران کسب کنم و بعد از آن یک استراحت چند ماهه داشته باشم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مربیگری هم کار می‌کنم قصد دارم شش ماه اول سال را برای مسابقات جهانی تلاش کنم و از شش ماه دوم تجربه‌ای که در ورزش دارم را به بقیه منتقل کنم تا بتوانم ورزشکارانی را در این رشته تربیت کنم.

دارنده مدال نقره بازی‌های اینچئون در رابطه با حمایت‌هایی که از ورزشکاران ووشو انجام می‌گیرد، گفت: هیچ رشته‌ای حمایت مالی نمی‌شود بلکه بازیکنان خودشان کسب درآمد می‌کنند، حمایت معنوی وجود دارد برای مثال یک نفر که می‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود چند میلیون به بازیکنان ملی می‌دهد و از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کند اما پس از آنکه رییس جمهور می‌شود دیگر به سمت ورزشکاران ملی نمی‌آید.

کد خبر 381165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.