سمیرم بیشترین مدارس شبانه روزی اصفهان را دارد

سمیرم- مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شهرستان سمیرم با توجه به موقعیت جغرافیایی و گستردگی مناطق روستایی بیشترین مدارش شبانه روزی را در استان اصفهان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد اعتدادی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش‌وپرورش نواحی، مناطق و حوزه ستادی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان که در فرمانداری سمیرم برگزار شد با اشاره به وضعیت آموزشی موجود اظهار کرد: شهرستان سمیرم با قرار گیری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و همچنین پراکندگی جغرافیایی مدارس دارای بیشترین تعداد مدارس شبانه روزی در استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ مدرسه شبانه روزی در سمیرم خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تعداد بالای مدارس شبانه روزی فاصله زیاد روستاها با یکدیگر بوده که در همین رابطه می‌توان به فاصله ۲۳۰ کیلومتری شرقی‌ترین روستا تا غربی‌ترین روستا اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یکی از دیگر موضوعات مورد توجه در آموزش و پرورش شهرستان سمیرم را وجود قومیت‌های مختلف عنوان کرد و افزود: چند زبانه بودن دانش‌آموزان نیز یکی از موضوعات اساسی بوده که در این منطقه به آن توجه خاصی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین با اشاره به آموزش بالغ بر ۱۱ هزار دانش آموز در مدارس سمیرم یادآور شد: علاوه بر واحد های آموزشی شهری و روستایی باتوجه به حضور عشایر در شهرستان تعداد ۷۰ واحد آموزشی عشایری نیز در این شهرستان دایر است.

کد خبر 381109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.