طرح جامع چگونگی استفاده از ریجکت خطوط پردازش و کمپوست انجام شد

مسئول آزمایشگاه کنترل کیفی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: این سازمان موفق به چاپ نخستین مقاله آی‌اس‌آی در مجله معتبر Renewable Energy در زمینه ریجکت خطوط پردازش، کمپوست و اثرات زیست محیطی آن شده است.

احمد تقی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه این مجله دارای ضریب تأثیرگذاری ۵.۴۳۹ است، اظهار کرد: پژوهش فوق که حاصل تحقیقات دوساله در بخشهای آزمایشگاه و معاونت پژوهشی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بر روی ریجکت خطوط پردازش و کمپوست برای استفاده از آنها به عنوان سوخت کمکی صنعت سیمان بوده است، هم اکنون از وب‌سایت این مجله معتبر قابل دریافت است.

وی با اشاره به محتوای این پژوهش، افزود: تا به امروز این دو بخش از ریجکت پسماندها در تمامی شهرهای ایران دفن شده است، در همین راستا در این مقاله علاوه بر بررسی جامع و آنالیز فیزیکی و شیمیایی ریجکت خطوط پردازش و کمپوست به بیان آثار زیست محیطی و نقش استفاده از این ریجکت‌ها به عنوان منبع تولید سوخت در توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه نیز پرداخته شده است.

مسئول آزمایشگاه کنترل کیفی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین در این پژوهش طرح جامعی برای استفاده از ریجکت خطوط و ریجکت کمپوست به عنوان منبع سوختی با ارزش حرارتی بالا در شهرهای کشورهای درحال توسعه و با ساختاری شبیه شهر اصفهان، ارائه شده است.

تقی پور خاطر نشان کرد: این مجله جزو مجلات Q1 است و فرایند داوری و چاپ مقاله حدود هشت ماه زمان برده است.

کد خبر 381033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.