پارکلت‌هایی که به پیاده‌روها روح می‌بخشد

معماران برزیلی با طراحی پارکلت‌های جدید، حیاتی دوباره به پیاده‌روها و رستوران‌های این شهر بخشیده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارکلت‌ها بخشی از بیرون‌زدگی پیاده‌رو به سمت خیابان محسوب می‌شود که مساحت آن به اندازه چند جای پارک خودروست که به منظور فراهم آوردن فضاهای عمومی و مردم محور بیشتری برای نشستن و فضاهای سبز ایجاد می‌شود. این خلاقیت‌های معماری به ویژه در مناطقی که امکان ایجاد پارک‌هایی با مساحت بالا وجود ندارد، به عنوان روشی برای نوسازی فضای عمومی و کاربردی‌تر کردن آن مورد استقبال قرار گرفته است.

از جمله مهم‌ترین اقداماتی که تا کنون در این‌خصوص انجام شده است می‌توان به ایجاد پارکلت‌ها توسط دولت در شهر وین، پایتخت اتریش، یا تبدیل کانتینرها به فضاهای سبز در پارکینگ‌های مونترآل کانادا، اشاره کرد.

 معماران برزیلی درشهر سائوپائولو به طراحی پارکلت‌هایی زیبا در محل پارک خودروها پرداختند تا از این طریق طراوت و پویایی را برای پیاده‌روها و رستوران‌های این شهر به ارمغان آورند. آن‌ها در طراحی این پارکلت‌ها سعی کردند فضای داخلی را بهینه‌سازی کنند و دیوارهای اطراف آن را به بهترین نحو بسازند.

این افراد با استفاده از موادی نظیر چوب‌های مقاوم به تغییرات آب‌وهوا، روش رنگ‌آمیزی الکترواستاتیکی فلزات و همچنین وسایلی مانند مبلمان‌های چندمنظوره شهری، گلدان‌ها و نیمکت‌ها در نقاط مختلفی از شهر  پارکلت‌ها را ساختند.

پارکلت‌های جدید شهر سائوپائولو هوشمندانه‌تر و مقاوم‌تر از پارکلت‌های قدیمی این شهر ساخته شده است که انتظار می‌رود ماندگار باشد. علاوه براین، احداث آن‌ها در مقابل رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها جنبه تجاری‌تری به آن‌ها بخشیده است. پارکلت‌های جدید نمونه‌ای از بهره‌گیری مفید از فضاهای پارک خودروهاست که می‌تواند به افزایش تعاملات و فعالیت‌های بدنی شهروندان و همچنین زیباسازی شهر کمک کند. 

کد خبر 381031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.