۴۰ درصد فضاهای آموزشی نجف‌آباد فرسوده است

نجف‌آباد_رییس اداره آموزش‌وپرورش نجف‌آباد گفت: رشد جمعیت و افزایش آمار مهاجرت‌ شهرستان باعث شده هر سال به ساخت و تجهیز حداقل ۳۰ کلاس درس نیاز داشته باشیم؛ طبق برآورد سازمان نوسازی مدارس، ۴۰ درصد فضاهای آموزشی فرسوده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، سیدرضا موسوی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فضاهای آموزشی فرسوده شهرستان نیازمند بازسازی اساسی است، البته در حال حاضر ساختمان‌های خشت‌وگل یا خطرآفرین برای دانش‌آموزان وجود ندارد، ولی هر سال باید سه تا چهار مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان ساخته شود.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت و افزایش آمار مهاجرت‌ به شهرستان باعث شده هر سال به ساخت و تجهیز حداقل ۳۰ کلاس درس نیاز داشته باشیم، عنوان کرد: طبق برآورد سازمان نوسازی مدارس، ۴۰ درصد فضاهای آموزشی این شهرستان فرسوده‌ است.

رییس اداره آموزش‌وپرورش نجف‌آباد از بازنشسته شدن نزدیک به ۵۰ درصد معلمان این شهرستان تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: بخش قابل‌توجهی از رشد جمعیت دانش‌آموزی شهرستان ناشی از مهاجرپذیری است به طوری که شمار ثبت‌نام‌کنندگان در سال اول دبستان با شمار دانش‌آموزانی که پس از سال ششم در متوسطه اول ثبت‌نام می‌کنند، نزدیک به هزار نفر اختلاف دارد.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال‌های پایانی دوره متوسطه دوم به دلیل کیفیت بالاتر آموزشی شهرستان، دانش‌آموزان شهرهای مجاور در مدارس نجف‌آباد ثبت‌نام می‌کنند این در حالی است که امسال جمعیت قابل‌توجهی از مناطق سیل‌زده در نواحی غربی شهرستان ساکن شدند که باعث افزایش شمار دانش‌آموزان در سالیان آینده خواهد شد.

وی از احتمال دو نوبته شدن بعضی مدارس این شهرستان به دلیل کمبود فضاهای آموزشی خبر داد و اظهار کرد: بیشترین کمبود مدارس در غرب یزدانشهر، ویلاشهر و آزادگان وجود دارد، البته خیران مدرسه‌ساز در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام داده‌اند و بخشی از کمبودها جبران شده است.

رییس اداره آموزش‌وپرورش نجف‌آباد گفت: تلاش کردیم تا خیران را به ساخت مدرسه در مناطق بحرانی ترغیب کنیم و در همین رابطه ساخت مجموعه آموزشی «حمیدی» و «ملک۴» در بلوار فجر، «حقیقی» در صالح‌آباد، «کتابخانه فرودی» در خیابان نوبهار و «مهدیه» در یزدانشهر در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی‌زاده با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصد عملیات ساخت و تجهیز سالن اجتماعات «دکتر شریعتی» این شهرستان، یادآور شد: با توجه به افزایش بهای مصالح ساختمانی و هزینه ساخت‌وساز، اتمام این مجموعه به اعتباری بیش از ۵۰۰ پانصد میلیون تومان نیاز دارد، البته امیدواریم این پروژه در نوروز ۹۹ افتتاح شود.

کد خبر 381028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.