تکالیف بی‌رویه مانع شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات مخرب تکلیف درسی بی رویه و آزمون‌های پی‌درپی برای دانش‌آموزان گفت: معلمان با دادن تکالیف بی‌رویه و آزمون‌های پی در پی جلوی شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان را گرفته‌اند و این رویه حتماً باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر علی عابدی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) جشن اختتامیه بخش هنری بیست و نهمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با اشاره اهمیت شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان توسط معلمان اظهار کرد: در کنار بحث دانش و علم در آموزش و پرورش امر شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان نیز بسیار مهم است و معلمان باید به این امر اشراف کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای آموزش بهتر باید معلمان از آگاهی بالایی برخوردار باشند، افزود: معلمان نباید خود را محدود به آموزه‌هایی کنند که در تحصیل به آنها آموزش داده می‌شود و باید سطح تفکری بالاتر از آنچه در سیستم اداری است، داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات مخرب انجام تکالیف درسی بی رویه برای دانش آموزان گفت: معلمان با دادن تکالیف بی‌رویه و آزمون‌های پی در پی جلوی شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان را گرفته‌اند و این رویه حتماً باید تغییر کند.

حضور دانشجویان در جشنواره‌های فرهنگی قابل توجه است

همچنین سید کامران میر معینی، مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از جشنواره  فرهنگی دانشجو معلمان اظهار کرد: امسال در پنج بخش و ۴۱ رشته حدود ۱۵ هزار نفر اثر خود را ارسال کردند که این گواه بر این است که باید جشنواره‌های فرهنگی و هنری ادامه یابد.

وی در خصوص بخش هنری این جشنواره افزود: ۳۰۰ اثر هنری امسال به مرحله کشوری رسید که ۹۰ اثر از این تعداد به مرحله نهایی راه یافت و از بین این تعداد افراد منتخب رشته‌های مختلف به مسابفات ملی راه خواهند یافت.

میر معینی با بیان اینکه سی ساله شدن این جشنوارع نشان از قدرت آن است، اضافه کرد: جشنواره‌های فرهنگی همانند سابق قدرت خود را دارند و تداوم آن می‌تواند پیامدهای خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

همچنین شهرام عروف زاد، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این اختتامیه در اصفهان گفت: محور و منشأ اصلی این جشنواره خود دانشجویان هستند و استقبال از این جشنواره نشان از رویحه هنری خوب در بین داشنجویان است.

وی در خصوص اهمیت هنر در دنیا ادامه داد: هنر زبان مشترک همه کشورها است و پرداختن به آن بسیار مهم است.

کد خبر 380990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.