مردم خواستار مقابله با بی حجابی هستند

فرمانده انتظامی استان گفت: مامورانی که مسئولیت برخورد با بی حجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی را عهده دار هستند آموزش هایی پیرامون این برخورد ها دریافت کرده‌اند. .

سردار مهدی معصوم بیگی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون نحوه برخورد با بی‌حجابی در اصفهان اظهار کرد: مطالبه جامعه، حفظ و تکریم ارزش‌ها است و مردم متدین از نیروی انتظامی مطالبه دارند که با هنجار شکنی مقابله کند.

وی افزود: متاسفانه یکی از هنجار شکنی‌های امروز جامعه موضوع بی بندباری و کشف حجاب است که درحال حاضر برای مقابله با این هنجار شکنی طرحی با نام ناظر یک را درسطح کشور و  استان اصفهان در رابطه با کشف حجاب در خودرو در حال اجرا است به این معنا که اگر کسی در داخل خودرو کشف حجاب کند جرمی مرتکب شده و نیروی انتظامی وظیفه قانونی و ذاتی دارد با جرم برخورد کند. 

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: باهماهنگی و تعاملی که بین نیروی انتظامی استان اصفهان، قوه قضاییه و دادستان اصفهان وجود دارد این موضوع پیگیری می‌شود، البته مردم متدین اصفهان اکثرا موضوعات شرعی و دینی  را رعایت می‌کنند و افراد محدودی هستند که قصد دارند هنجارشکنی کنند، طبیعتا نیروی انتظامی طبق قانون و وظیفه ذاتی برخورد می‌کند.

وی در خصوص آموزش ماموران نیروی انتظامی استان اصفهان برای نجوه برخورد با افراد هنجار شکن افزود: مامورانی که این مسئولیت را عهده‌دار هستند، آموزش‌هایی پیرامون این برخوردها سپری کرده‌اند و به هرحال تذکرات نیروی انتظامی تذکرات با لسان العین است و با رعایت همه جوانب امر به معروف ونهی از منکر است، اماممکن است فردی  امر به معروف و نهی از منکر را برنتابد، این افراد اصولا قانون را  رعایت نکرده و شروع به جو سازی می‌کنند، مانند نمونه‌های مشابه که در تهران و رشت شاهد بودیم که شروع به فضاسازی کردند، اما اصل بر این است که نیروی انتظامی با رعایت همه جوانب این ماموریت را پیگیری کند.

کد خبر 380922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.