کاهش ۲۵ درصدی تصادفات ویژه در گلپایگان

گلپایگان_مسئول امور پایگاه‌های اورژانس گلپایگان گفت: سال گذشته از ۲۵۰ تصادف روی داده در شهرستان ۹ مورد ویژه و پنج مورد آن فوتی بود که مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد اینگونه تصادفات ۲۵ درصد کاهش داشته است.

سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۹ تصادف رانندگی در این شهرستان روی داده که از این تعداد ۱۲ مورد حادثه ویژه و پنج مورد فوتی بوده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته از ۲۵۰ تصادف رانندگی روی داده در شهرستان ۹ مورد ویژه و پنج مورد آن فوتی بود که مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد اینگونه تصادفات ۲۵ درصد کاهش داشته است.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس گلپایگان با بیان اینکه محورهای خمین-گلپایگان، موته-گلپایگان، جاده کوچری و دُر و تیکن از نقاط حادثه‌خیز این شهرستان است، تصریح کرد: بیشترین حوادث ترافیکی در محور دُر- تیکن و موته- گلپایگان رخ داده است.

احمدی انحراف به چپ را عامل بیشترین تصادفات برشمرد و افزود: تعداد تصادفات درون‌شهری سال گذشته ۹۰ مورد و برون‌شهری ۳۸ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه بین پنج تا هفت دقیقه برای مأموریت‌ درون‌شهری تعیین شده که کمتر از این میانگین انجام می‌شود، اما در حوادث برون‌شهری به دلیل بُعد مسافت رسیدن اورژانس به محل حادثه حداقل  ۱۲ دقیقه طول می‌کشد.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس گلپایگان افزایش نیروی انسانی و پایگاه اورژانس را دو عامل مؤثر در افزایش کیفیت و سرعت خدمات اورژانسی برشمرد و گفت: یک یایگاه اورژانس در شهر گلپایگان و یک پایگاه در شهر گلشهر با دو دستگاه آمبولانس و چهار نیروی رسمی و ۱۲ نیروی اضافه کار مشغول فعالیت هستند.

احمدی تصریح کرد: با وجود جمعیت ۱۲۰ هزار نفری و گستردگی منطقه گلپایگان لازم است که یک کد به پایگاه‌های اورژانس شهرستان اضافه شود.

کد خبر 380769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.