زنان برای دوچرخه‌سواری به باغ بانوان بروند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مگر رعایت حجاب و موضوعات مربوط به دوچرخه سواری بانوان نقض حقوق زنان است؟ زنان می‌خواهند تفریح کنند به باغ‌های مخصوص خودشان بروند و دوچرخه‌سواری کنند نه آنکه به خیابان بیایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان تقوا را درمان دردها خواند و اظهار کرد: خداوند براساس تقوا راه صحیح را بر ما نشان خواهد داد زیرا تقوا بصیرتی برای دل‌های مرده است.

وی با تاکید بر اینکه مومنان باید اطاعت خداوند را شعار خود قرار دهند، افزود: تقوا در مسائل مالی یکی از مواردی است که باید در آداب کسب‌و کار و پرهیز از احتکار، سو استفاده‌های مالی و قاچاق رعایت شود.

 امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در اصفهان که یک شهر مذهبی محسوب می‌شود چند روز پیش خواندم که ۳۷ میلیارد تومان قاچاق کشف شده است؛ چرا باید در این اوضاع که بیگانگان ما را تحریم می‌کنند و از واردات دارو مانع می‌شوند، برخی کالاهای اساسی مردم را قاچاق کنند؟

وی افرادی که در جامعه سواستفاده مالی می‌کنند را خائنین به ملت و اسلام دانست و اضافه کرد: دشمنان لوازم آرایشی و سیگار را چون به نفع خودشان است تحریم نمی‌کنند.

رهبر توصیه‌های امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را مقصود امروز جامعه ما معرفی کرد و افزود: حمایت از صاحبان صنعت و کاسبان جز وظایف حکومت بوده و باید نسبت به آنان خیر و صلاح به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) عدل، امنیت و فراوانی نعمت‌ها را سه چیز مورد نیاز همه مردم می‌دانستند، اظهار کرد: امام ششم شب‌ها بار غذا به دوش کشیده و به خانه مردم کوخ نشینی که حتی شیعیان حضرت نیز نبودند می‌بردند.

 امام جمعه موقت اصفهان به شهادت سید مظلومان، شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی اشاره کرد و گفت: انقلاب ما به همین خون‌ها و به تاسی از سالار شهیدان شکل گرفته و برای شکوفایی آن کم سرمایه گذاری نشده است.

وی افزود: در شهرها و روستاها نام شهیدانی دیده می‌شود که با ایثار و فداکاری نوجوانان و جوانان تا پیرترها خون خود را برای این انقلاب داده‌اند و ما موطف هستیم در ازای آن آثار گرانقدر انقلاب، کفرستیزی، ناموس مسلمانی و ولایت فقیه را حفظ کنیم.

رهبر با تاکید بر اینکه اگر کوچکترین تهدیدی اتفاق بیفتد آحاد ملت برای رویایی با دشمن همواره آماده هستند، خطرنشان کرد: شیطان می‌خواهد مردم ما را بترساند و گاهی این اتفاق از طریق رسانه‌های دشمن انجام می‌شود؛ این‌ها جز فتنه‌های دشمن نیست گاهی از سوی شیطان بزرگ اتفاق می‌افتد و گاهی از سوی کارگزاران او اما قرآن مردم را توصیه می‌کند که از این فتنه‌ها نترسند.

وی گفت: مقام معظم رهبری همانند امام خمینی(ره) که معتقد بودند "ملت ایران مانند یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است" همان مواضع را در مواجهه با دشمن دارند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دشمنان پیام‌های فریبنده می‌آورند اما انسان با ایمان فریب نمی‌خورد، از آلمان و ژاپن می‌آیند اما مقام معظم رهبری می‌گویند من ترامپ را لایق تبادل پیام نمی‌دانم؛ این سخن دنیا را تکان داد، سخنی که به پشتوانه ملت ایران و اعتقاد ایشان گفته شده است.

وی اضافه کرد: یحیی ابوذکریا از متفکران الجزایر می‌گوید درحالی که حاکمان عرب در برابر آمریکا سرفرود آورده‌اند، مرد مسلمانی از سرزمین فارس در برابر او ایستاده و بینی او را به خاک می‌مالد.

رهبر با تاکید بر اینکه موضع مقام معظم رهبری به ایران عزت داد، اظهار کرد: شیوخ عرب در منامه جمع می‌شوند تا معامله قرن را بر مردم فلسطین تحمیل کنند اما علمای لبنان، فلسطینیان و آزادگان این نشست را تحریم می‌کنند و در این میان ایران می‌درخشد.

وی ادامه داد: پهپاد آمریکایی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های آمریکا بود که سپاه پاسداران آن را هدف قرار داد و با نشان دادن تکه‌های آن به دنیا به همگان فهماند که دشمن کوچکتر از آن است که تهدیدی برای این کشور باشد.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: سربازان دشمن که یک مرتبه در قایق‌هایشان گرفتار نیروهای ما شدند، دست به گریه زدند؛ آیا با این‌ها می‌خواهند به جنگ ما بیایند؟ رهبر انقلاب بارها گفته‌اند امکان ندارد که جنگ شود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: امیدواریم قوه قضاییه با تدبیر خود در مقابله با فساد و اصلاح ساختار بتواند خدمتی ارزشمند به ملت داشته باشد.

رهبر خاطرنشان کرد: خدا می‌داند عزتی که زن در اسلام دارد در هیچ جایی ندارد؛ زنان سوییس چند روز پیش علیه تبعیض میان زنان و مردان تظاهرات کرده بودند و زنان آمریکایی با اسلحه بیرون می‌آیند و می‌گویند به ما تعرض می‌شود.

 وی افزود: زن ایرانی بزرگترین عزت را دارد و ما اکنون ۹ میلیون زن بسیجی داریم؛ مگر رعایت حجاب و موضوعات مربوط به دوچرخه سواری بانوان نقض حقوق زنان است؟ زنان می‌خواهند تفریح کنند به باغ‌های مخصوص خودشان بروند و دوچرخه‌سواری کنند نه آنکه به خیابان بیایند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه با رعایت هدایت و ارشاد باید وظایف خود را انجام داد، اظهار کرد: آیا این ذلت نیست برای یک زن که بخواهد زیبایی خود را به دیگران عرصه کند؟ هزاران بانوی محترم در دستگاه‌های مختلف و در رسانه‌ها خدمت می‌کنند اما کسی اعتراضی به حضور آنان ندارد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه در اصفهان آغاز شده است که هم شکرگزار دست اندرکاران این اقدام هستیم هم حمایت کننده آنان و همچنین در استانداری از هفته قبل مدیریت علوی آغاز شده که امیدواریم الگو برای دیگر استان‌ها شود.

رهبر تاکید کرد: حجاج اگر می‌خواهند در ایام حج خریدی داشته باشند در همین بازار خودمان خرج کنند و نگذارند بازار دشمن نصیبی از پول‌هایشان ببرد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: با فراوانی آب بخش‌هایی از لنجان اقدام به کاشت محصولاتی کرده‌اند که امید است مسئولان فکری برای ضایع نشدن سرمایه کشاورزان زحمت‌کش استان کنند.

کد خبر 380697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.