سلسائو به دنبال فراموشی و ناکامی جام جهانی

تیم ملی فوتبال برزیل به دنبال قهرمانی در مسابقات کوپا آمه‌ریکا است و برای رسیدن به این هدف از سد حریفان سر سختی عبور کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برزیل سال ۲۰۱۴ در میان اعتراض شدید مردم این کشور میزبان جام جهانی شد و
با گرفتن این میزبانی، طلایی پوشان به حمایت همه جانبه‌ی مردم در سراسر این کشور از این تیم‌ دلخوش بودند تا بتوانند از امتیاز میزبانی استفاده کرده و قهرمان جام جهانی شوند.

آخرین قهرمانی سلسائو در جام جهانی به سال ۲۰۰۲ بر میگردد، جایی که این مسابقات در دو کشور کره جنوبی و ژاپن برگزار شد و این تیم عملکرد خوبی داشت و ‌قهرمان شد.

بزریلی ها در آن سال با هدایت "لوئیز فیلیپه اسکولاری" مربی سرشناسشان توانستند به همراه آلمان به فینال برسند؛ بازی پایانی در ورزشگاه ورزشگاه بین المللی یوکوهاما ژاپن برگزار شد و برزیل توانست با درخشش رونالدو و با نتیجه دو بر صفر، مانشافت را مغلوب و جام را به خانه ببرد.

پس از آن برزیلی ها در جام های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ نتوانستند به قهرمانی برسند تا اینکه خودشان میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ شدند تا شاید با حمایت همه جانبه و استفاده از امتیاز میزبانی بر قله جهان بایستند اما باز هم با وجود میزبانی این اتفاق نیافتاد.

آن ها جام جهانی ۲۰۱۴ را مانند جام جهانی ۲۰۰۲ با مربی گری اسکولاری آغاز کردند به هر زحمتی که بود به نیمه نهایی رسیدند اما حریفشان ژرمن ها بودند.‌
بزریلی ها در مرحله یک چهارم نهایی ضربه سنگینی خوردند و آن مصدومیت وحشتناک و دلخراش نیماراز ناحیه کمر بود؛ او با ضربه سنگین خوان زونیگا بازیکن کلمبیا مواجه شد و پس از برخورد کمرش شکست و ادامه مسابقات را از دست داد.

 زرد پوشان بدون فوق ستاره خود به مصاف آلمان رفتند اما شوک مصدومیت نیمار کار خودش را کرد و سسلسائو که پر افتخار ترین تیم دنیا است، تحقیر شد و با نتیجه ۷ بر یک مغلوب آلمان شد.
هیچکس این نتیجه را باور نمی کرد، حتی خوشبین ترین هوادار فوتبال در خواب چنین نتیجه ای را تصور نمی کرد.

هر چه که بود آن رویداد فوتبالی به پایان رسید و بزریلی ها پس از میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۱۶، دوباره میزبان یک رویداد شده اند، این بار در سال ۲۰۱۹ و مسابقات کوپا آمریکا.


این بار نه خبری از کارلوس دونگا است و نه مانو منزس و اسکولاری، طلایی پوشان امسال با مربی ای به نام تیته پای به کوپا گذاشته اند.

آن ها این مسابقات را نه خوب و نه بد آغار کرده اند اما نکته ای که موجب نگرانی برزیلی‌ها شده، مصدومیت نیمار و از دست دادن دوباره بازی های ملی است، درست مثل جام جهانی ۲۰۱۴ که خودشان میزبان بودند.

برزیلی ها با مربی گری تیته و غیبت نیمار در گروه یک اول شدند و به مرحله حذفی کوپا آمریکا راه یافتند.آن ها بامداد امروز در مرحله حذفی مقابل پاراگوئه قرار گرفتند و درحالی که تیم حریف از دقیقه ۵۸ ده نفره شده بود، نتوانستند به این تیم گل بزنند تا بازی در ۹۰ دقیقه صفر- صفر شود و با توجه به قانون مسابقات کوپا آمریکا، این بازی مستقیم به ضربات پنالتی برود.

در ضربات پنالتی بزریلی ها با درخشش آلیسون بکر توانستند به هر زحمتی که بود، پاراگوئه را حذف کنند و راهی مرحله نیمه نهایی کوپا شوند.

طلایی پوشان خیلی امیدوار هستند که ناکامی میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ را با قهرمانی کوپا آمریکا جبران کنند اما باید این را هم در نظر بگیرند که حریف احتمالی آن ها در نیمه نهایی آرژانتینی است که امشب باید از سد ونزوئلا بگذرد.

کد خبر 380696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.