تولید کننده باید برای بقا با دولت بجنگد

رییس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و عرضه کنندگان فرآورده های چوبی گفت: دولت تنها قوانینی را اجرا می کند که به ضرر تولید کننده است و همین امر موجب از رونق افتادن تولید می شود؛ در حقیقت شرط بقای تولید کننده در این شرایط حساس اقتصادی جنگیدن و مقاومت در برابر دولت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد صالحی، عصرعصر  شنبه _ششم تیرماه_ در نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی صنعت چوب و مدیران و مسئولان دولتی که در محل پاویون محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین مشکل صنعت چوب اجرا نشدن قوانین موجود برای این صنعت است. اجرایی نشدن قوانین مربوط به صنعت چوب و یراق آلات موانعی در روند تولید ایجاد کرده و باعث وارد آمدن ضربه اقتصادی به تولید کننده می شود.

وی افزود: اصفهان استان آزمایش های بازرگانی کشور است و دستگاه های دولتی آزمون و خطای طرح های جدید اقتصادی خود را در اصفهان می سنجند. لزوم استفاده از کد پستی برای ارسال کالا یکی از طرح هایی است که به صورت آزمایشی و تنها در اصفهان اجرا می شود و موانعی را برای تولیدکنندگان اصفهانی به وجود آورده است. مسئولان با اجباری کردن استفاده از کد پستی برای ارسال کالا در اصفهان، تولید کننده اصفهانی را در تنگنا قرار داده اند و دست رقبا را باز گذاشته اند.

رییس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و عرضه کنندگان فرآورده های چوبی خاطر نشان کرد: تحریم ها تاثیر زیادی بر روند تولید صنایع چوبی در کشور گذاشته اند و اگر قوانین مربوط به صنعت چوب و یراق آلات اجرایی شود وضعیت تولید و تولید کنندگان بهتر می شود.

صالحی با بیان اینکه باید تخصص اصل اول بکارگیری افراد در مجامع مالیاتی مربوط به این صنعت باشد، افزود: دولت باید توجه کند که تنها بخشی از درآمد تولید کنندگان سهم خود آنان است و بخش زیادی از درآمد آنها حقوق و دستمزد کارگران ایرانی را شامل می شود و ضربه خوردن درآمد های یک تولید کننده به معنای از دست رفتن سرمایه کار ایرانی است.

مسعود رحمتی،رییس انجمن علمی صنایع چوب اصفهان نیز در این نشست خاطر نشان کرد : باید فاصله میان صنعت چوب و یراق آلات و دانشگاه از بین برود و پرورش ایده های نو در این صنعت در اولویت تولید کنندگان قرار گیرد.

کد خبر 380648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.