سربازان جایگزین ستاره‌ها

تیم فوتبال ذوب‌آهن طبق روال سابق همچنان چراغ خاموش و آرام در فصل نقل و انتقالات حرکت می‌کند و به دنبال حفط اسکلت اصلی تیم در فصل گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از بین تیم‌هایی که در فصل گذشته رقابت‌های لیگ بر روی پله اول تا ششم قرار گرفتند فقط سه تیم سرمربی خودشان را تغییر ندادند که نشان از رضایت از سرمربی تیم داشت و بر همین اساس امیر قلعه‌نویی، یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان بر روی نیمکت سپاهان، پدیده و ذوب آهن ابقا شدند.

منصوریان در شرایطی توانست رضایت مدیران ذوب‌آهن را جلب کند که تیم فصل گذشته را خودش نبسته بود و در حقیقت سکان هدایت ذوب‌آهنی را بر عهده گرفت که توسط امید نمازی تکمیل شده بود ولی با این وجود اعتماد ذوب‌آهن به منصوریان جواب داد تا عنوان ششمی در لیگ و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تنها نماینده ایرانی بتواند عملکرد علی‌منصور را کاملا موفق جلوه دهد.

تمدید قرارداد با این سرمربی هم احتمالی‌ترین اتفاق ممکن بر روی نیمکت سبزها بود که خیلی زود اتفاق افتاد و منصوریان بلافاصله بعد از اتمام رقابت‌های لیگ تصمیم گرفت ماندنش در ذوب‌آهن را یکسال دیگر هم ادامه دهد. انتخاب سرمربی مهم‌ترین اتفاق اردوی ذوب‌آهن بود و در ادامه نوبت به خرید و فروش بازیکن در فصل نقل و انتقالات رسید تا شاید ذوب‌آهن بتواند با تقویتی دوباره خودش را آماده موفقیت در فصل بعد رقابت‌های لیگ کند.

شوک بزرگ جدایی ستاره‌ها

اما ذوب‌آهن در حالی وارد فصل نقل و انتقالات لیگ برتر شد که جدایی رشید مظاهری و سید محمدرضا حسینی دو فوق ستاره این تیم بازار را به شدت بر هم زد و در حقیقت بمب‌های نقل و انتقالاتی این فصل لیگ به نوعی در خانه ذوب‌آهن ترکید. رشید مظاهری و سید محمدرضا حسینی در این چند سال اخیر از مهره‌های اصلی و تاثیرگذار ذوب‌آهن بودند و بدون شک پر کردن جای خالی رشید که به تراکتورسازی پیوست و حسینی که به سپاهان رفته، کاری سخت و شاید غیر ممکن برای ذوب‌آهن باشد.

اعتماد به جوانان

سبک کاری علیرضا منصوریان در تیم نفت، استقلال تهران و ذوب‌آهن فصل گذشته مبتنی بر استفاده از بازیکنان جوان و با انگیزه بود و ستاره‌هایی که در این چند فصل توسط منصوریان به فوتبال ما معرفی شده‌اند کم نیستند. همین مسئله باعث شده تا ذوب‌آهن به جای ریخت و پاش در بازار نقل و انتقالات سیاست خودش را بر حفظ بازیکنان فصل گذشته قرار دهد تا به جز رشید و حسینی بازیکن بزرگ دیگری از تیم جدا نشود و منصوریان بتواند با همان حداقل داشته‌ها تیمی با انگیزه را به رقابت‌های لیگ بفرستد.

در انتظار درخشش جانشین رشید

رشید مظاهری از اواخر لیگ سیزدهم که با اعتماد فیروز کریمی توانست دروازه‌بان اول ذوب‌آهن شود بیش از ۵ فصل نفر اول دروازه تیمش بود و کمتر پیش آمد که در این مدت دچار اشتباه شود. همین مسئله شاید باعث شد تا ذوب‌آهن در درون دروازه تیمش مشکلی نداشته باشد ولی به هر حال عدم اعتماد دوباره به محمد باقر صادقی او را تبدیل به یک نیمکت نشین محض کرد ولی صادقی در همان چند بازی فصل قبل که توسط منصوریان به بازی گرفته شد عملکرد خوبی داشت و توانست جواب اعتماد کادر فنی تیمش را بدهد. البته روند تمدید قرارداد محمدباقر صادقی کمی زمان‌بر بود و او با استفاده از رفتن مظاهری کمی قیمت خودش را افزایش داد؛ به هر حال صادقی در خانه ماند تا شاید فصل آینده نشان دهد که می‌تواند کاری کند تا جای خالی مظاهری احساس نشود. یوسف بهزادی دروازه‌بان فصل قبل پدیده هم که با آمدن سید مهدی رحمتی جایی در این تیم نداشت اولین خرید جدی ذوب‌آهن در این فصل بود تا خیال منصوریان حداقل از بابت حضور دو دروازه‌بان با تجربه و آماده راحت شود.

مدافعان ذوب‌آهن از سپاهان دور شدند

هر ۳ مدافع میانی ذوب‌آهن شامل هادی محمدی، محمد نژاد مهدی و وحید محمدزاده که در لیگ هفدهم سابقه شاگردی امیر قلعه‌نویی را هم داشتند مد نظر سپاهان قرار گرفتند تا یکی از آنها جانشین سیاوش یزدانی جدا شده باشد اما ذوب‌آهنی‌ها بعد از رفتن حسینی به تیم همشهری دست به کار شدند و قرارداد مدافعان میانی تیم تمدید شد تا حداقل در این پست کمترین تغییر در ترکیب ذوب‌آهن ایجاد شود.

الماس همچنان در ذوب‌آهن

قاسم حدادی‌فر به عنوان کاپیتان و بازیکن بزرگ ذوب‌آهن خیلی زودتر از بقیه قرارداد خودش را با تیم تمدید کرد تا الماس فوتبال اصفهان برای یکسال دیگر هم در ترکیب تیمش  بازی کند. ذوب‌آهنی‌ها هنوز برای انتخاب جانشین سید محمد رضا حسینی دست به انجام خریدی نزده‌اند ولی احتمال بازگشت ۳ بازیکن سرباز ذوب‌آهن از تبریز به اصفهان امیدواری زیادی برای نماینده فوتبال اصفهان ایجاد کرده است. احسان پهلوان، مهدی مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی‌فر بعد از یک فصل و نیم بازی در تراکتورسازی با تصمیم عجیب مدیران باشگاه تبریزی راهی دوره آموزش خدمت سربازی شدند و در این چند روز گذشته هم در بحث بازگشتشان به اصفهان موانعی ایجاد شده است. تراکتوری‌ها قصد دارند تا یک نیم فصل دیگر هم از بازیکنان سرباز خودشان استفاده کنند و در مقابل ذوب‌آهن و شخص سعید آذری تحت هیچ شرایطی اجازه این کار را نخوهد داد. همین مسئله باعث شده تا بازگشت این ۳ بازیکن محل بحث باشد و ذوب‌آهن اگر نتواند بازیکنانش را به اصفهان برگرداند باید دست به انجام چند خرید جدی بزند. البته در صورتی که مشکل حضور این بازیکنان در اصفهان حل شود منصوریان بعد از جدایی ۲ ستاره تیمش می‌تواند با خیالی راحت‌تر به فکر آماده کردن تیمش باشد.

اوساگونا ابهام خط حمله

کریستیان اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای ذوب‌آهن که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ و مسابقات آسیایی یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه سعید آذری است و بالاتر رفتن قیمت او باعث شده ذوب‌آهن نتواند قرارداد این مهاجم نیجریه‌ای را تمدید کند. البته از طرف دیگر ارسلان مطهری بعد از یک حضور کوتاه در باشگاه استقلال تصمیم گرفت به اصفهان برگردد و همچنان پیراهن سبز را بر تن کند و شاگرد علیرضا منصوریان باشد تا حداقل دست ذوب‌آهن در خط حمله خالی نشود. محمدرضا خلعتبری هم بعد از مصدومیت رباط صلیبی و انجام عمل جراحی مدتی است تمرینات خودش را شروع کرده و هر زمان به مرز آمادگی برسد می‌تواند یک مهره تاثیرگذار برای تیمش باشد.

ترکیب جوانان در کنار باتجربه‌ها

تا به امروز حضور قاسم حدادی فر، محمدباقر صادقی، هادی محمدی، محمدنژادمهدی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، ارسلان مطهری، مسعود ابراهیم‌زاده، محمدرضا خلعتبری، وحید محمدزاده، زبیر نیک‌نفس، محمدرضا عباسی، نیما طاهری، مجتبی حقدوست، رضا حبیب‌زاده، حمید ملکی، علیرضا چراغعلی، یوسف بهزادی، رضا رحیمی، مهران درخشان‌مهر، معراج اسماعیلی، علیرضا قادری، حمیدرضا سپاهی، مهدی رضایی و علیرضا منظمی در لیست ذوب‌آهن قطعی شده و اضافه شدن ۳ بازیکن سرباز این لیست را بسیار پرو پیمان‌تر از قبل خواهد کرد.

کد خبر 380536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.