استان اصفهان ۴۷۷ روستای خالی از سکنه دارد

مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷۷ روستا در استان اصفهان خالی از سکنه است، گفت: با شرایط موجود نیاز جدی به برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس به روستا ها داریم.

علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۴ روستا در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۸۵۲ روستا دایر و دارای شورا است.

وی با اینکه تعداد روستاهای متروکه استان ۷۵ روستا براورد شده است، اضافه کرد: ۶۴۶ دهیاری کل روستاهای استان را مدیریت می‌کند.

مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷۷ روستا در استان اصفهان خالی از سکنه است، تصریح کرد: با شرایط موجود نیاز جدی به برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس به روستا ها داریم.

وی تخصیص اعتبار و تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها را از اقدامات صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در این نقاط اعلام کرد و افزود: سقف این تسهیلات برای هر پروژه ۲.۵ میلیارد تومان است که در صورت تصویب طرح پیشنهادی در کارگروه مربوطه با سود هشت درصدی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

گفتنی است بر اساس سرشماری سال ۹۵ طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ حدود ۲۳۰ روستا در استان اصفهان خالی از سکنه اعلام شده بود این در حالی است که طی دو سال تعداد این روستاها به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

کد خبر 380489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.