مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساماندهی ایمن و کارآمد حجم زیاد ترافیک در تقاطعها، تا اندازه زیادی به تمهیدات تأمین شده برای جابهجایی ترافیک متقاطع بستگی دارد و بیشترین کارایی، ایمنی و ظرفیت وقتی حاصل میشود که سطح عبور سوارهروهای متقاطع، از یکدیگر جدا باشد.
وی افزود: به همین منظور منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اقدام به طراحی پروژه اصلاح هندسی و ایمن سازی میدان سلمان کرده که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به مهمترین طرحهای اصلاح هندسی شهرداری، گفت: اصلاحات هندسی، مجموعه اقداماتی است که با استاندارد سازی هندسی معابر، تقاطعها، میادین و دور برگردان ها منجر به مدیریت و نظم دهی به جریان حرکت وسایل نقلیه، روانسازی ترافیک، کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی عابرین می شود.
وی ادامه داد: اصلاح موقعیت و شعاع چرخش دوربرگردانها و احداث میادین نمونه هایی از این اقدامات است که معمولا در یک بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت اجرا و به بهره برداری میرسد.
نظر شما