مواد مخدر و سرقت، صدرنشین جرائم گلپایگان

گلپایگان_دادستان گلپایگان گفت: مواد مخدر و سرقت بیشترین آمار جرائم شهرستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت‌الاسلام کیومرث امیرخانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفظ حقوق شهروندی، دفاع از ارزش‌های انقلاب و رهبری و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی از وظایف قوه قضاییه است، اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه ارتباط دوسویه و تعامل با سایر قواست، البته دستگاه قضا به طور قاطع و بدون اغماض برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازها در اراضی خارج و حریم شهرها برعهده جهاد کشاورزی و در داخل شهر برعهده شهرداری است، تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته ۱۳ هکتار از اراضی دولتی شهرستان رفع تصرف و ۹ هکتار اراضی که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود، خلع ید و ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد.

دادستان گلپایگان از نظارت دادگستری برای حفاظت از اراضی این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: یکی از دغدعه‌های دادگستری گلپایگان حفظ اراضی بخش کشاورزی و باغات شهرستان است که به‌صورت فنس‌کشی‌ها اطراف مراتع و مقابله با تخلفات قانونی در این زمینه انجام می‌شود.

امیرخانی با بیان اینکه مواد مخدر و سرقت بیشترین آمار جرائم شهرستان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بیشترین آمار پرونده‌های تشکیل شده در دادگاه‌های حقوقی نیز مربوط به دعاوی خانوادگی و تصاحب زمین است.

وی از صدور ۴۲ حکم آزادی مشروط، ۲۵ حکم تعلیق مجازات، ۲۰۰ مرخصی از حبس زندانیان اصلاح شده، شمول ۴۸۱ فقره عفو رهبری یا تعدیل مجازات و پنج فقره عفو عمومی در یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: ۳۴۰ نفر از زندانیان شهرستان با نظارت دادگستری و زندان در بخش‌های کشاورزی، کارگاهی و خدمات مشغول کار هستند.

دادستان گلپایگان با اشاره به صدور مجوز مراکز بومگردی از سوی میراث فرهنگی شهرستان، خاطرنشان کرد: این سازمان و نیروی انتظامی بر عملکرد مراکز بومگردی‌ نظارت می‌کنند.

امیرخانی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و کلاهبرداری در فضای مجازی در این شهرستان خبر داد و گفت: رسانه‌ها باید از گرفتار شدن در ورطه افترا و تهمت‌زدن دوری کنند، انتقاد آن‌ها باید سازنده و در جهت اصلاح جامعه باشد.

کد خبر 380326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.