روزهای سختِ مدیران سرخابی

این روزها بیشتر از همیشه اینستاگرام نقض مؤثری در مبحث رسانه‌ای دارد و از طرفی هم پرسپولیس و مشکلاتش داغ‌ترین داستان ورزشی این روزهای فوتبال ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فضای اینستاگرام روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد و شخصیت‌ها نیز بجای مصاحبه‌های آن‌چنانی ترجیح می‌دهند با یک پست در اینستاگرام پرده از مشکلات و دغدغه‌هایشان بردارند. دغدغه بیشتر ورزش‌کاران این روزها معطوف به فوتبال و دو تیم پایتخت است.

رفتن سخت نیست

سید مهدی رحمتی بازیکن اهل اسکو تبریز که سابقه بازی در سپاهان اصفهان را نیز در کارنامه خود دارد، بعد از سال‌ها حضور در استقلال تهران تصمیم مهمی گرفت و از تیم استقلال جدا شد تا برای فصل جدید در پدیده مشهد شاگرد یحیی گل محمدی باشد.سنگربان سابق استقلال تهران چند روز گذشته با انتشار عکسی از بلیتش برای سفر به مشهد مقدس و پستی کنایه‌آمیز از هواداران استقلال خداحافظی کرد و نوشت:


"رفتن سخت نیست، نه باید دنبال مقصر بگردی و نه تهمت بزنی و نه دیگران رو مقصر جلوه بدی... از همه اونایی که تو این سال‌ها از من حمایت کردن تشکر می‌کنم و دستشون رو می‌بوسم. میرم شهری که یک عمر آرزوش رو داشتم، میرم پیش کسی که به نوکریش افتخار می‌کنم. امام رضا (ع) یکبار دیگه به من نشون داد که هیچ وقت رهام نکرده و همیشه دستم رو میگیره و هیچ حسی بهتر از این نیست. با افتخار می‌گم نوکرتم امام رضا (ع)... انشاالله خدا تو این دنیا جوابِ همه مارو بده اگر بدی کردیم، خیانت کردیم، تهمت زدیم، پشت سر هم بدگویی کردیم. وقتی دیگران را قضاوت می‌کنی آن‌ها را نه، بلکه خودت را تعریف می‌کنی... یا حق."

کمک‌مربی نه بله‌قربان‌گو

محمد تقوی پیشکسوت استقلال تهران که پس از حضوری موفق در تراکتورسازی، بنا به دلایل مجهولی از باشگاه تراکتور سازی جدا شد در لندن در شبکه‌های فارسی‌زبان و در شبکه‌های اجتماعی‌اش به تحلیل فوتبال ایران می‌پردازد. تقوی پس از جدایی پیروز قربانی از استقلال به دفاع از این مربی جوان استقلالی پرداخته و در پستی اینستاگرامی نوشت:

"پیروز قربانی یکی از جوانانی بود که زمانیکه بازی می‌کردم احترام به بزرگتر را خیلی خوب یاد گرفته بود. وقتی شنیدم پیروز دستیار استراماچونی شده بسیار خوشحال شدم اما پس از انصراف پیروز متوجه شدم در باشگاه موضوعاتی است که هنوز حل نشده است. یکی از دلایلی که حاضر نیستم به‌عنوان دستیار کار کنم همین موضوع است که سرمربیان نگاه‌شان به مربیان تنها به‌عنوان جایگزین احتمالی است نه کمک، استراماچونی هر چقدر بزرگ باشد از اسطوره‌های باشگاه استقلال بزرگ‌تر نیست
سپاس از پیروز که در همان ابتدا نشان داد کمک‌مربی است نه بله‌قربان‌گو. آقای استراماچونی در دنیای فوتبال پیروز قربانی و امثال ایشان از شما بیشتر اعتبار دارند لطفاً در همین ابتدا ما را زیر سؤال نبرید."

تقوی دست‌بردار نبود و در توئیتی خطاب به هواداران استقلال نوشت:

"جوگیر نشوید، به استراماچونی حتی در دسته سوم فوتبال انگلستان هم تیم نمی‌دادند"

با اجازه شما دوباره پرسپولیسی شدم

فرشاد احمدزاده که دوران موفقی در پرسپولیس داشت، در ۱۳ تیر ۱۳۹۷ با عقد قراردادی یک‌ساله به تیم فوتبال شلاسک وروتسواف پیوست. فرشاد احمدزاده روز گذشته مجدداً با پرسپولیس قراردادی عقد کرد و در صفحه شخصی متنی منتشر کرد:


 

"حضور دوباره‌ام در پرسپولیس را بازگشت نمی‌خوانم. این فقط یک دوری کوتاه بود که به پایان رسید و من دوباره درجایی نفس می‌کشم که به آن تعلق دارم و اگر هواداران اجازه بدهند خودم را متعلق به آن می‌دانم.
اگر پرسپولیس بازی کرده باشید و اگر فضای ورزشگاه شهید کاظمی و تمرینات دوشادوش با ستارگان نامدار این تیم را تجربه کرده باشید، به‌سختی می‌توانید در یک تیم باشگاهی دیگر بدون احساس حسرت و نگاه به گذشته همراه با دلتنگی آن را ادامه دهید. این تجربه‌ایست که من در یکسال گذشته در لهستان داشتم اگرچه باشگاهی که در آن به میدان می‌رفتم همه چیز مساعد پیشرفت و حتی ادامه کار بود. می‌خواهم بدون تعارفات معمول تاکید کنم رفتن از پرسپولیس به منزله شانسی بود که از دستم رفته بود و این چیزی بود که شاید من در زمان ترک تیم آن را حس نمی‌کردم.
یک سال باتجربه‌تر به مجموعه پرافتخار پرسپولیس برمی‌گردم به امید آنکه دوشادوش هواداران بتوانیم روزهای خوش را در ایران و آسیا دوباره تکرار کنیم. من دلتنگ اولین تمرین، اولین مسابقه و دلتنگ پیراهنی هستم که اسمم را پشت آن نوشته باشد. با اجازه شما فرشاد احمدزاده دوباره پرسپولیس شد و به امید جشن قهرمانی در کنار تک تک شما بامعرفت‌های دوست داشتنی.

شما حال هوادار براتون مهم نیست

بهروز رهبری فرد، بازیکن اسبق قرمز پوشان پایتخت که ۹ فصل برای پرسپولیس به میدان رفت ولی به‌واسطه روابط گرمش با علی پروین در دوره مدیریت غمخوار از پرسپولیس کنار گذاشته شد؛ در پیج شخصی اینستاگرامش به‌شدت علیه مدیران باشگاه پرسپولیس موضع گرفت و نوشت:

"حال هوادارهای پرسپولیس خوب نیست امیدوارم حال مدیران باشگاه خوب باشه من که هنوز نتونستم این حقیقت تلخ‌رو باور کنم، ولی در کمال احترام خدمت آقای جعفر کاشانی عرض می‌کنم که من بازیکن جوانان شاهین تهران بودم تیمی که از قطب‌های فوتبال تهران بود و خیلی از ستاره‌های فوتبال کشور از این تیم معرفی شدن که با بی‌کفایتی شما الان اثری از اون تیم نیست. آقای نبی شما سال‌های زیادی دبیر فدراسیون فوتبال بودین چه کمکی به پرسپولیس کردین، کی از منافع پرسپولیس در فدراسیون دفاع کردین که الان بخواین ناراحت باشین. شما حال هوادار براتون مهم نیست تعجب می‌کنم چطور هنوز استعفا ندادین آقایون هیئت مدیره دورهمی و چای خوردنتون رو جمع کنید و ببرید جای دیگه، چون هیچ نقشی در موفقیت‌های پرسپولیس نداشتین و اجازه بدین مدیران لایق و کاربلد و دلسوز سر کار بیان که از عهده راحت‌ترین کار یعنی رضایت مربی‌ای که چهار سال بهترین نتایج رو گرفته بود بربیان."
 

کد خبر 380293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.