صدور بخش‌نامه راه پیشگیری از اعتیاد نیست

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش همکاری مردم در پیشگیری از اعتیاد گفت: با بخشنامه و امرهای دولتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد هیچ کاری پیش نمی‌رود و این مهم فقط با همکاری مردم و پر رنگ‌تر کردن نقش سازمان‌های مردم نهاد ممکن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی شامگاه یکشنبه در آئین افتتاحیه برنامه های  هفته مبارزه با مواد مخدر کنگره شصتی‌ها که با محوریت ترک و مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: نیاز حال حاضر برای مبارزه به اعتیاد همکاری همه دستگاه و مردم و یک بازنگری در امر پیشگیری از اعتیاد است.

وی  با تاکید بر پیشگیری از عرضه مواد مخدر افزود: رویکرد نیروی انتظامی و شورای شهر به پیشگیری در عرضه است و در این راه شهدای زیادی داشته‌ایم، در حالی که تا به امروز راه را اشتباهی پیش گرفته شده بود و با دستگیری مصرف کنندگان فقط خود را خسته می‌کردیم.

رییس کمیسیون احتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص عناصر مبارزه با اعتیاد ادامه داد: خانواده، مدرسه، رسانه و سازمان‌های مردم نهاد از جمله عناصری هستند که می‌توانند به عدم شیوع مواد مخدر کمک کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های پیشگیری از اعتیاد اضافه کرد: برای مبارزه با اعتیاد باید راه را مشخص کرد سپس از خود خانواده یا مدرسه از آن پیشگیری شود تا جلوی برخی مشکلات اجتماعی گرفته شود و امید است با برنامه‌هایی که امسال پیش بینی شده بتوان بیش از پیش در حوزه پیشگیری گام برداشت.

محمدی با اشاره به نقش همکاری مردم در پیشگیری از اعتیاد افزود: با بخشنامه و امرهای دولتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد هیچ کاری پیش نمی‌رود و این مهم فقط با همکاری مردم و پر رنگ‌تر کردن نقش سازمان‌های مردم نهاد ممکن است.

وی از ساخت مرکز جامع توانمند سازی خبر داد و گفت: در پایان امسال مرکز فدک که با کمک شهرداری در حال ساخت است به بهربرداری خواهد رسید و با ساخت این مرکز بخشی از مشکلات مربوط معتادان متجاهر نیز حل می‌شود

کد خبر 380240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.