به درایت نیاز داریم نه شعار افراطی!

رئیس دفتر دولت اصلاحات در صفحه توییتر خود انتخاب ذوالنوری را خطرناک خوانده و گفته است: کسی که در مجلس برجام آتش می زد، نمی تواند مصالح کشور را از راه های دیپلماتیک دنبال کند.

به گزارش ایمنا، محمد علی ابطحی در صفحه ی توییتر خود آورده است:‬⁩‏ آقای ⁧‫ذوالنوری‬⁩ نماینده ای که همیشه سمبل تند روی سیاسی بوده، رییس ⁧‫کمیسیون امنیت ملی مجلس‬⁩ شده. انتخاب خطرناکی است. کسی که در مجلس برجام آتش می زد، نمی تواند مصالح کشور را از راه های دیپلماتیک دنبال کند. 

این انتخاب به نفع منافع ملی نبود. ‏شرایط سخت ما درایت نیاز دارد نه شعار افراطی.

انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  روز گذشته برگزار شد و مجتبی ذوالنوری با ۱۱ رای بر کرسی ریاست این کمیسیون نشست و جایگزین فلاحت پیشه شد. تکیه زدن ذوالنوری بر کرسی ریاست مهمترین کمیسیون مجلس می تواند حکایت از ائتلاف پشت پرده ولایی ها با مستقلین داشته باشد.

سال گذشته فلاحت‌پیشه توانست بعد از ۱۴ سال ریاست بروجردی بر این کمیسیون -یعنی از مجالس هفتم، هشتم، نهم و در دو سال اول مجلس دهم- بر صندلی رییس کمیسیون امنیت ملی تکیه زند، اما اعضای کمیسیون در سال آخر تصمیم شان بر آن قرار گرفت که ریاست فلاحت پیشه بر این کمیسیون ادامه پیدا نکند.

بر این اساس، محمد مهدی برومندی و محمدجوادجمالی نوبندگانی به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین سید قاسم جاسمی و هاجر چنارانی دبیران اول و دوم شدند و سید حسین نقوی حسینی نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شدند.

کد خبر 380234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.