چرا ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اصفهان اجازه انتشار اطلاعاتشان را ندارند؟

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از جلوگیری از انتشار اطلاعات داده‌های مراکز پایش آلودگی هوا که توسط شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده است، گفت: برای استقرار این ایستگاه‌ها میلیاردها تومان هزینه شده است و برای ما سوال است که چرا این پایگاه‌ها اجازه انتشار اطلاعاتشان را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دکتر علی شریعتی، شهید چمران و آیت‌الله دکتر شهید بهشتی به عنوان دو شخصیت تاثیرگذار انقلاب اسلامی اظهار امیداوری کرد که همه مسئولان بتوانند ادامه دهنده راه افرادی باشند که دل در گرو ایران اسلامی داشتند و در جهت اعتلای این مرز  و بوم از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه شوراها در جهت حل امور شهروندان اقدامات خوبی را انجام داده و همواره در مدیریت‌های محلی تاثیرگذار بوده‌اند، افزود: از این رو در برخی از مواقع شاهد سعی در کاهش اختیارات این نهاد  هستیم که این امر به ضرر نظام و کشور خواهد بود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید نسبت به افزایش اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا توجه داشته باشند، اظهار کرد: استانداران، فرمانداران و ... باید نسبت به مصوبات شورای شهر توجه داشته باشند و نهایت همکاری را با این نهاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با رفتار و گفتار خود برای ارتقای جایگاه شوراها تلاش کنند و جهت حفظ این جایگاه بکوشند، اضافه کرد: اعضای شورای شهر باید نسبت به پویایی جایگاه شوراها تلاش کنند و اجازه ندهند این نهاد مردمی تنزل یابد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف در موارد اختلاف بین شوراها و فرمانداری نظر و منافع مردم را مورد توجه قرار داده و در این موارد همکاری لازم را داشته باشند، گفت: همچنین رسانه‌ها و صدا و سیما باید در حوزه معرفی جایگاه و مأموریت شوراها اطلاع‌رسانی بهتری داشته باشند و شهرداران برای حل مشکلات شهروندان با شورای شهر همکاری و تعامل را در دستور کار ویژه خود قرار دهند.

طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان مرور شود

وی به آلودگی این روزهای شهر اصفهان به دنبال ورود ریزگردها اشاره کرد و گفت: بهتر است که در این زمینه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان با محوریت استانداری اصفهان بار دیگر مرور شود و دستگاه‌های ذی ربط وظایف و ماموریت‌های خود را درستی انجام دهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید میزان آلودگی هوا در هر روز به صورت صادقانه به مردم گزارش شود، افزود: باید از هر گونه پنهان‌کاری در این زمینه پرهیز شود تا از مشارکت بهتر مردم در وضعیت نگران کننده استفاده کنیم.

وی با انتقاد از جلوگیری  از انتشار اطلاعات داده‌های مراکز پایش آلودگی  هوا که توسط شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده است، گفت: برای استقرار این ایستگاه‌ها میلیاردها تومان هزینه شده است و برای ما سوال است که چرا این پایگاه‌ها اجازه انتشار اطلاعاتشان را ندارند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه سیستم ممیزی املاک باید هر چه زودتر اجرایی شود، گفت: عملیاتی نکردن این سامانه غیرقابل توجیه است و باید هر چه زودتر انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ممنوعیت ورود خودروها به میدان امام بسیار مناسب بود، افزود: اما بعضا در برخی موارد شاهد ورود خودر و موتورسیکلت‌ها به میدان هستیم که متاسفانه برخی از آنها نیز مسئولان هستند که باید در این زمینه برخورد جدی تری شوود چرا که رطب خورده کی کند منع رطب؟.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ایمنی بازار اصفهان را ضروری خواند و گفت: این امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا در صورت بروز حادثه در آینده افسوس نخوریم. 

کد خبر 380174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.