ارائه بسته حمایتی به رانندگان تاکسی برای جبران خسارت نبود

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: هدف از ارائه بسته حمایتی شهرداری اصفهان به رانندگان تاکسی برای جبران خسارت نبود، بلکه برای حمایت از رانندگانی بود که از سامانه هوشمند تاکسی استفاده کرده بودند.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح راه اندازی سامانه هوشمند از سال ۸۹ آغاز شد و تا اواخر سال ۹۳ نصب آن ادامه داشت، اما از سال ۹۴ به بعد بنا بر دلایل مختلف این طرح متوقف و از حدود ۱۰ هزار خودرو تاکسی شهر، بیش از ۷۵۰۰ تاکسی مجهز به این سامانه شد.

وی با بیان اینکه استقبال نکردن شهروندان و رانندگان تاکسی باعث توقف پروژه شد، تصریح کرد: از سال ۸۹ تاکنون سه دوره مدیریت شهری تغییر پیدا کرده  است تا امروز که شورا و شهرداری و تاکسیرانی به عنوان متولی ورود پیدا کرده و البته چندین راهکار در شورای اسلامی شهر مطرح و در نهایت مقرر شد علی‌رغم مشکلات بزرگی که در وصول درآمدها وجود دارد، با حمایت شورای شهر و شهرداری اصفهان برای کمک به رانندگان تاکسی در قالب بسته‌های حمایتی اقدام شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به بیش از ۷۵۰۰ راننده تاکسی استفاده کننده از سامانه هوشمند و ایجاد انگیزه در رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و در مباحث ایمنی خودرو، نظافت و بهداشت خودرو بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد رانندگان تاکسی مشمول، لاستیک رایگان دریافت کرده و تا دو هفته آینده طرح تکمیل خواهد شد، افزود: ۱۰ درصد رانندگان تاکسی مشمول، روکش صندلی رایگان دریافت کرده‌اند.

منوچهری از معافیت رانندگان تاکسی دارای سامانه هوشمند از پرداخت هزینه برای تمدید کارت شهری خبر داد و گفت: برای این افراد این کارت‌ها به دستور شهردار اصفهان و بر اساس مصوبه شورای پنجم شهر اصفهان به طور رایگان تمدید می‌شود.   

وی خاطرنشان کرد: خبرهای خوش دیگری برای رانندگان تاکسی در راه است و شهرداری اصفهان تلاش می‌کند بسته‌های حمایتی دیگری برای رانندگان تاکسی اجرا کند که انتظار می‌رود با انجام این اقدامات شرایط ارایه خدمات به شهروندان بهبود یابد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر، گفت: در این باره شیوه نامه‌ای در وزارت کشور و صنعت، معدن و تجارت در حال تنظیم است، البته هنوز به نتیجه نرسیده، اما پیگیری‌های زیادی انجام شد و امیدواریم تا دو ماه آینده شیوه نامه به تصویب برسد تا در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت آنها تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 380108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.