انصارالله: توان تولید مداوم موشک و پهپاد را داریم

کشورهای خاورمیانه امروز شاهد تحولات مختلفی بوده‌اند، اعلام توان تولید مداوم موشک و پهپاد انصارالله و آغاز تمرینات نظامی مشترک امارات و اردن در منطقه می توان اشاره کرد.

اهمیت ژئوپلیتیک و موقعیت خاص کشور ایران از منظر هژومونی منطقه‌ای و جهانی، مقوله‌ای حساس و غیرقابل انکار در مناسبات سیاسی و راهبردی نظام بین الملل است. از این رو خبرگزاری ایمنا، به صورت روزانه به انعکاس تحولات منطقه و همسایگان جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

انصارالله: توان تولید مداوم موشک و پهپاد را داریم

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی خطاب به ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان و امارات اظهار کرد: در صورتی که حملات به یمن تداوم یابد حملات ما نیز به عسیر، نجران و جیزان ختم نخواهد شد.

وی افزود: ما توان تولید مداوم موشک و پهپاد را داریم که این مسأله‌ باعث می‌شود یمن برای سال‌های مدیدی پایدار باشد. یحیی سریع تصریح کرد: تا زمانی که تجاوزگر به تجاوزات خود ادامه دهد یمن نیز از حق مشروع دفاع از خود برخوردار است. این مقام یمنی ادامه داد: یگان پهپادی یمن با چند پهپاد از نوع "قاصف کی ۲" آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین دشمن و اهداف نظامی دیگری را در فرودگاه جیزان هدف قرار داد.

این سخنگو تاکید کرد، عملیات با دقت به اهداف اصابت کرده و این حملات به متوقف شدن پروازها در فرودگاه جیزان منجر شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: فناوری‌های پیشرفته‌ای داریم که سامانه‌های آمریکایی و دیگر سامانه‌ها در عربستان توانایی برخورد با آن را ندارند و از برخی از آنها در کنفرانسی در آینده رونمایی خواهیم کرد.

آغاز تمرینات نظامی مشترک امارات و اردن

شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد:سعید سالمین، مدیر تمرینات مشترک دو ارتش امارات و اردن تاکید کرد، این تمرینات شامل مجموعه فعالیت‌های نظامی مشترکی در چارچوب یک استراتژی یکپارچه برای تقویت همکاری‌های نظامی میان نیروهای مسلح ما و نیروهای مسلح ارتش اردن و یکپارچه‌سازی عملیات‌های مشترک و بهترین اصول تمرین است.

سالمین اظهار کرد: تمرینات شامل برخی مراحل اصلی برای اهداف برنامه‌ریزی شده از جمله حمل و نقل استراتژیک، برنامه‌ریزی و اجرای آن سپس تمرین گروه‌ها در محیط عملیات فرضی چه محیط ساحلی و چه مناطق مسکونی با استفاده از گلوله واقعی است. تمرینات "اصول قدرتمند یک" از جمله تمرینات امارات و اردن در چارچوب همکاری‌های نظامی خود با هدف تقویت برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت عملیات‌های نظامی مشترک و اتحاد یگان‌های مختلف شرکت کننده در این تمرین است.

امارات و اردن در ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه به صورت فعال مشارکت دارند، همچنین این دو کشور در ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن حضور دارند.

سفر رئیس ستاد نیروهای مسلح ژاپن به سرزمین‌های اشغالی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در توییتی اعلام کرد: برای نخستین بار از ایجاد روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و ژاپن، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ژاپن به اسرائیل آمده است. ژنرال کوجی یامازاکی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ژاپن و آویو کوهاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با یکدیگر دیدار کرده و به بررسی شراکت بیشتر بین ارتش‌های دو طرف پرداختند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ژاپن به بررس اوضاع منطقه، چالش‌ها و فرصت‌ها با مقام‌های ارشد وزارت جنگ اسرائیل پرداخت. روابط اسرائیل و ژاپن در ۱۹۵۲ رسماً ایجاد شد. پس از چند دهه دوری، توکیو به دنبال ایجاد روابط نزدیکتر نظامی و فناوری با اسرائیل است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و بنیامین نتانیاهو، همتای اسرائیلی‌اش با یکدیگر چندین بار دیدار داشته‌اند. رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ژاپن روز جمعه از نوار مرزی غزه بازدید کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ژنرال کوجی یامازاکی در چارچوب سفر خود به خاورمیانه وارد فلسطین اشغالی شده است.

ممانعت از رفتن سیاستمداران عراقی به حج

« با نزدیک شدن به موسم حج دولت باید از رفتن مسئولان سیاسی به حج امسال ممانعت به عمل آورد و نگذارد سیاستمداران و کسانی که قبلا به حج رفته‌اند، امسال نیز بروند. دولت باید کمیته‌ای را برای اطلاع یافتن از اوضاع حجاج قبل از رفتن و تا زمان بازگشت تشکیل دهد و فرصت لازم را برای رفتن به حج برای کسانی که قبلا نرفته‌اند، فراهم کند.» این سخنان مقتدی صدر در توییتر است، وی افزوده: سهمیه خانواده‌های شهدا و زخمی شدگان و مانند آن‌ها نباید به حساب عامه مردم باشد و باید به سالخوردگان اجازه داد که به حج بروند و از رفتن کسانی که به وجهه عراق لطمه می‌زنند، ممانعت به عمل آورد و همچنین جلوی برخوردهای طایفه‌گرایانه با حجاج را گرفت.

وی بر هماهنگی با دولت عربستان درباره فراهم آوردن خدمات برای حجاج تأکید کرد.

خروج ۴۰۰ پیمانکار نظامی آمریکا از عراق

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه گزارش داد، منابع نظامی عراق خبر دادند که نیروهای پیمانی نظامی آمریکا در پایگاه هوایی بلد عراق در حال آماده شدن برای ترک این پایگاه به دلیل «تهدیدهای امنیتی بالقوه» هستند.

این منابع به رسانه‌ها گفتند که حدود ۴۰۰ نیروی پیمانی شرکت‌های لاکهید مارتین وسلیپورت گلوبال که در پایگاه هوایی بلد واقع در شمال بغداد حضور دارند، در دو مرحله این پایگاه را ترک می‌کنند.

این نیروهای پیمانی در امور آموزشی دخیل بوده و همچنین در خدمات پشتیبانی شامل پشتیابی امنیتی و حیاتی و همچنین دیگر عملیاتی پایه فعال بودند. آنها همچنین به نیروهای مسلح عراق در نگهداری از ناوگان جنگده‌های اف ۱۶ این کشور کمک می‌کنند.

جمعه گذشته شلیک چند راکت به درون این پایگاه باعث آتش سوزی شد؛ اما تلفات جانی نداشت. روز دوشنبه نیز سه راکت به پایگاه التاجی در شمال غرب بغداد، جایی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند شلیک شد.

روز چهارشنبه نیز یک راکت از نوع کاتیوشا در فاصله ۱۰۰ متری مرکز شرکت نفتی اگزون موبیل عراق در شهر بصره در جنوب عراق اصابت کرد.

تجدید نظر مولداوی در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی

وزیر امور خارجه مولداوی تاکید کرد که کشورش در تصمیم سابق خود در رابطه با انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی تجدید نظر کرده است.

پاپسکو در توجیه اتخاذ تصمیم انتقال سفارت مولداوی به قدس گفت که در زمان اتخاذ این تصمیم، دولتی دیگر روی کار بود. وی اشاره کرد که آمریکایی‌ها اهمیتی به تصمیم سابق مولداوی در مورد انتقال سفارت خود به قدس ندادند.

این در حالی است که روزنامه عبری زبان "اورشلیم پست" ۱۲ ژوئن گذشته تاکید کرد که "پاول فیلیپ" نخست وزیر مولداوی از انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس اشغالی خبر داده است.

فیلیپ تصریح کرد که اوضاع در مولداوی به گونه‌ای است که با توجه به عدم ثبات سیاسی، همیشه چنین تصمیماتی باید به طور سریع و ناگهانی اتخاذ شوند، زیرا یکی از احزاب سیاسی در این کشور همواره مانع از اتخاذ چنین تصمیماتی می‌شود.

طراحان معامله قرن اشتباهاتی کردند که حتی سیاستمداران تازه‌کار هم نمی‌کنند

رئیس پیشین سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) از سیاست دولت تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: این دولت به دنبال صلح نبوده و تلاشی در این راستا نمی‌کند.

شبتای شبیط، رئیس پیشین موساد در گفت‌وگویی با روزنامه معریب گفت: اگر دولت تل‌آویو واقعاً به دنبال صلح بود، با این لحن خشن و برتری‌جویانه با تشکیلات خودگردان فلسطین برخورد نمی‌کرد. تل‌آویو اگر به دنبال صلح بود، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روابطی را آغاز می‌کرد و به دنبال راه‌هایی برای همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به شکلی بود که در راستای منافع دو طرف باشد اما تشکیلات خودگردان از نظر نتانیاهو یک خلأ است که روابطی با آن ندارد. آیا نخست‌وزیر دیگری را در طول دهه‌های اخیر از زمان توافق‌نامه اسلو می‌شناسید که با فلسطینی‌ها گفت‌وگو نکرده باشد؟

کد خبر 380038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.